اعلام مکان برای اعتراضات مردمی در انتظار نظر فرمانداری

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۹:۵۰:۲۸
کد خبر: ۶۶۰۸۰۷
اعلام مکان برای اعتراضات مردمی در انتظار نظر فرمانداری
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از آغاز مطالعات مقدماتی برای اجرایی ساختن مصوبه الزام شهرداری تهران به تعیین مکانی مناسب برای اعتراضات مردمی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ حجت میرزایی  با اشاره به مصوبه شورا مبنی الزام شهرداری تهران به تعیین مکانی مناسب برای اعتراضات مردمی اظهار کرد: طرح مذکور روز یکشنبه 17 دی ماه تصویب شد و روند کار به این شکل است که مصوبه در ابتدا باید به فرمانداری ارسال شود و فرمانداری دو هفته فرصت دارد تا نظر خود را اعلام کند.

وی با بیان اینکه در صورت تایید مصوبه از سوی فرمانداری شهرداری یک ماه فرصت دارد تا مکان مورد نظر خود را اعلام کند، تصریح کرد: در این رابطه، قرار است تا کمیته ای متشکل از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، معاونت شهرسازی و معماری و همچنین معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تشکیل و در خصوص مکان تجمعات تصمیمات لازم اتخاذ شود.

میرزایی تصریح کرد: البته، معاونت برنامه ریزی بلافاصله پس از تصویب طرح، مطالعات مقدماتی را برای اجرایی ساختن مصوبه شروع کرده است و در عین حال منتظر اعلام نظر فرمانداری است.

 روز یکشنبه در سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران احمد مسجد جامعی درباره طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به تعیین مکانی مناسب برای اعتراضات مردمی گفت: اصل ۲۷ قانون اساسی بیان می دارد، تشکیل اجتماعات بدون حمل سلاح و به شرط آن که مخل مبانی اسلام نباشد، مجاز است.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: مردم اگر انتقاد و اعتراض داشته باشند باید چه کنند؟ ما باید به لحاظ کالبدی و فیزیکی مکانی را فراهم کنیم تا مردم بنابر حقی که دارند اعتراض کنند.

مسجد جامعی افزود: شهرداری تهران موظف است طبق چارچوب مکان مناسبی را برای این‌گونه اجتماعات فراهم کرده و ظرف مدت یک ماه برای تایید نهایی به شورا ارسال کند تا به این ترتیب اگر شهروندان اعتراضی داشتند به آن مکان رفته و اعتراضاتشان را به گوش برسانند. البته، شهرداری باید با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، اقدام به تعیین یک مکان کند.

طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به تعیین مکانی مناسب برای اعتراضات مردمی در نهایت با رای 17 نفر از 21 از اعضای شورا به تصویب رسید.

 

 

 

 

 

 

شهرنوشت

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز