مطالبات مادران اتیسم از حقوق شهروندی تکرار می شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۸:۳۷:۵۵
کد خبر: ۶۶۲۷۷۶
مطالبات مادران اتیسم از حقوق شهروندی تکرار می شود
همایش مطالبات مادران کودکان اُتیستیک تحت عنوان "تکرار" باهدف اعلام نیازهای این مادران و مطالباتشان ازجامعه وتبیین تلاشهای منحصر به فردآن ها برگزار می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  این همایش باتوجه به آسیب های پیش روی مادران وانتظارات آنها ازجامعه عمومی ونبود قوانین مرتبط باکودکان اُتیستیک تلاش دارد ارتباطی میان مادران و مسوولین برقرارکند.

اهداف برگزاری این همایش عبارتند از :  تببین تلاش های منحصر به فرد مادران وچالش های پیشرو ، شناسایی وطرح موضوع نیازهای ویژه آن ها وشناسایی مادران ویژه و توانمند بیماران اوتیستیک.

این همایش با طرح این سوال که "انتظارات مادران اتیسم از حقوق شهروندی شان درجامعه چیست؟" قصد دارد رنج ها و زحمات مادران را که بدون هیچ کمکی ازسویی برای تربیت و آموزش و نگهداری فرزندان دارای اختلالشان متحمل شده اند ،عنوان کند و همچنین در دو بخش از مادران زحمتکش و فداکار درگیر با فرزندان اُوتیسم تقدیرشود.

مسئولیت جامعه در قبال خانوار وکودکان اتیسم چیست؟

ساده ترین نیازهای  یک فرد در اجتماع تامین آسایش و داشتن حقوق شهروندی است که گاهی بخش عظیمی از زنان و مادران جامعه مخصوصا مادران دارای کودک طیف اتیسم از آن بی بهره می مانند.

قطعا آماده سازی بستری ساده برای ایجاد چنین آسایش و آرامشی چندان دشوار و غیرقابل دسترس نیست با این وجود سالهاست گامی موثر در راستای تحقق این امر صورت نگرفته است با توجه به نظر سنجی های انجام شده از خانوده ها و مادران محترم اتیسم در راستای عدم وجود قوانین، آیین نامه و بخش نامه های شفاف در زمینه طیف اختلالات اتیسم و قوانین مرتبط با مادران ،همایشی تحت عنوان تکرار در سالن همایش های خلیج فارس نمایشگاه بین المللی دوشنبه 25 دی ماه سال جاری با حضور ویژه مسئولین و هنرمندان مطرح کشور برگزار می شود. تا کوچک ترین مطالباتشان را به گوش مسئولین ذیربط برسانند، تا شاید تلنگری باشد برای محقق شدن ساده ترین نیاز های یک شهروند در اجتماع.

 

لازم به ذکر است:

شهیندخت ملاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور، شیدا مهنام رئیس پنل تخصصی بین المللی با عنوان روابط عمومی یونسکو، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، محمدتقی جغتایی، سیدمحمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، به عنوان میهمانان ویژه در سالن حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز