معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌زیست:

اجرای قانون هوای پاک حق تنفس را به شهروندان برمی گرداند/اجرایی کردن قانون هوای پاک برگ دیگری از اسناد بالادستی است

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۱:۵۹:۴۰
کد خبر: ۶۶۳۴۳۵
اجرای قانون هوای پاک حق تنفس را به شهروندان برمی گرداند/اجرایی کردن قانون هوای پاک برگ دیگری از اسناد بالادستی است
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به قانون هوای پاک گفت: اجرایی کردن این قانون، برگ دیگری از اسناد بالادستی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌زیست در نشست تخصصی اجرایی کردن قانون هوای پاک گفت: اجرایی کردن این قانون، برگ دیگری از اسناد بالادستی است که برای آن زحمت کشیده شده است؛ قانون هوای پاک را «قانون نفس» نامیدیم و فریاد زدیم برای اینکه اعتقاد داریم اجرای این قانون، حق «نفس» را به شهروندان برمی‌گرداند.

وی ادامه داد: تصویب این قوانین، پروسه‌ی طولانی و طاقت‌فرسا است. برنامه ما آن است که در سازمان حفاظت محیط‌زیست کمتر حرف بزنیم و شعار بدهیم و تمرکز بیشتر روی اجراست. لذا تمرکز ما بر استفاده از جایگاه قانونی سازمان به عنوان نهاد نظارتی است؛ برای اینکه هدایتگر باشد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: شعاری که با آن، کار خود را در محیط‌زیست آغاز کردیم «۸۰ میلیون محیط‌بان» بود؛ حفاظت و پاسداری محیط‌زیست و احیای آنچه از دست داده‌ایم در محیط‌زیست توسط دولت به تنهایی مقدور نیست، اما آنچه در کشور رخ داده، آن است که توپ را از زمینی به زمین دیگر می‌اندازیم و این خطرناک است.

مدنی تصریح کرد: حل مشکل محیط‌زیست توسط یک نهاد و دستگاه مقدور نیست؛ مشکلات را باید کنار هم و با فرهنگ تیمی حل کنیم و کار تیمی را تمرین کنیم.

وی گفت: مشکلات ریزگرد، آب و آلودگی هوا وجود دارد اما هر روز بی‌تفاوت در مورد آن صحبت می‌کنیم و بدون مشارکت مردم حل نمی‌شود. از صحبت کردن در مورد این مشکلات خسته شده‌ایم و مردم هم خسته‌ شده‌اند اما بدون همراهی و مشارکت آنها، این مشکلات حل نمی‌شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار کرد: پرداختن به دشمنان مشترک برای حل مشکلات مشترک، با توپ بازی در زمین دیگران جواب نمی‌دهد.

به گفته مدنی، این اجحاف در حق مردم است اگر حالا که همه چیز خراب شده، از مردم کمک بخواهیم؛ مشکل طی سال‌ها شکل گرفته و با یک قانون قابل حل نیست. سازمان محیط‌زیست یک رهبر و یک تسهیلگر است و آنچه مردم از آن بخواهند، باید حقوق مردم و محیط‌زیست را پاسداری کند.

وی در پایان تأکید کرد: رئیس‌جمهور به آلودگی هوا به عنوان یکی از چهار اولویت اصلی که به ما ابلاغ کرده، پرداخته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز