نود و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور برگزار شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۷:۳۲:۴۰
کد خبر: ۶۶۳۶۴۸
نود و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش و مسئولین، امروز عصر - ٢٦ دی ماه - در محل وزارت کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، نود و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش و مسئولین، امروز عصر - ٢٦ دی ماه - در محل وزارت کشور آغاز شد.

معصومه ابتکار نسبت به جایگاه زنان برای کسب مقام معاونت در آموزش و پرورش گلایه کرد. تفاوت و تغیر نگاه را باید در برنامه ببینیم. به دانش آموزان باید عزت نفس بدهیم. 

در گزارش تفکیک جنسیت را مشاهده نکردیم یعنی به مسائل دختران نگاه ویژه تری شود.

تندگویان در ادامه صحبت ها گفت:  بخشی از اعتراضات حوانان را باور دارم. می گویند مسئولین بدون حضور ما پشت درهای بسته تصمیم می گیرند. من باور ندارم افرادی که دستیگر شده اند ده نفر از آن ها صاحب اندیشه نباشند. 

ستادهای ملی حوانان من درخواست مردم حداقل دو نفر از  جوانان در تشکلها حضور داشته باشند که بعد از این ماجرا دارای اثرات مثبت تری بود.

در دوران سربازی بهترین جایگاهی است که می توانیم به مردان هشونت نمردن را بیاموزیم اما متاستفانه هیچ کاری در آن دوره نکرده ایم.

در زمینه سیاست گذاری آموزش های عالی باید وحدت پیدا کنیم درخواست من به وجود آمدن چنین شورایی است.

آیت اللهی گفت: در بچه ها خشونت زیاد شده علتش تهلیه نکردن هیجان بین دانش آموزان است. 

مهارت نه گفتن را باید بیشتر به دانش آموزان آموزش داد. روی این مهارت بیشتر باید مار شود. دانش آموز در کجا می داند که جرائم چیست ؟ باید آموزش جرائم را هم در برنامه داشته باشیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: معتقد به آموزش و پرورش موثر و کارآمد در نظام هستیم. دستگاه هایی که متولی هستند باید به وزیر آموزش و پرورش برای احقاق این موضوعات کمک کرد.

نگاه ملی و تئوریک نباید داشته باشیم و باید بررسی منطقه ای نسبت به حوادث اخیر داشته باشیم.

دعوت جوانان به حلسه در کارگروه ها انجام می شود و توصیه می شود به کارگروه ها که ظرفیت دعوت از جوانان را بالا ببریم.

نظر شما