پیشنهادی که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل مطرح کرد؛

بانک اطلاعاتی محکومان متواری

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۲:۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۶۳۹۴۸
بانک اطلاعاتی  محکومان متواری
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادبیل گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم دستگاه قضایی جمع آوری محکومین متواری است که در این راستا با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هماهنگی‌های خوبی بعمل آمده تا نسبت به دستگیری‌ها با هماهنگی با نیروی انتظامی ورود جدی داشته باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردبیل، جلسه مشترک معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دادستان مرکز استان در خصوص طرح جمع آوری محکومین متواری و دستگیر شده با حضور فرماندهی انتظامی شهرستان اردبیل و فرماندهان پلیس‌های تخصصی استان در محل ساختمان مرکزی دادگستری کل استان اردبیل برگزار گردید.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این خصوص گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم دستگاه قضایی جمع آوری محکومین متواری است که در این راستا با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هماهنگی‌های خوبی بعمل آمده تا نسبت به دستگیری‌ها با هماهنگی با نیروی انتظامی به ویژه پلیس‌های تخصصی و نهاد‌های اطلاعاتی و انتظامی بیش از پیش ورود جدی داشته باشیم.

وی گفت: از آنجائیکه تمام اقدامات قضایی و انتظامی پس از گذراندن تمامی مراحل نهایتاً به اجرای احکام منتهی می‌شود، افزود: طولانی شدن پرونده در اجرای احکام و عدم اجرای حکم محکوم موجب نارضایتی مردم می‌شود. بنابراین تمام تلاش‌ها براین است تا ضمن اجرای سریع احکام صادره مردم نیز در کمترین ممکن از آرای خود و نتیجه آن مطلع شوند تا رضایتمندی مردم محقق شود.

عتباتی در ادامه پیشنهاد داد تا در سریعترین ممکن کارگروهی تشکیل گردد تا ضمن تفکیک جرائم و محکومین بانک اطلاعاتی تشکیل و موجبات دستگیری متهمین و محکومین سریعتر و در کمترین زمان ممکن امکان پذیر می شود.

دادستان مرکز استان اردبیل ضمن قدردانی از نیروی انتظامی به ویژه پلیس‌های تخصصی اظهار داشت: خوشبختانه در این طرح موفق شدیم بسیاری از محکومین از جمله محکومین خاص متواری را با صدور دستورات قضایی به موقع و اقدامات پلیسی و اطلاعاتی دستگیر و روانه زندان کنیم.

خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در خصوص دستگیری محکومین فراری، فعال شدن این طرح را یکی از عوامل موثر در جلب رضایتمندی مردم ذکر کرد.

وی ضمن ارائه راهکار‌های لازم در خصوص تسریع در روند رسیدگی به پروند‌ها و پیشگیری از فرار محکومین، دقت در اخذ ضمانت از متهمین، مشخص کردم هویت دقیق متهمین به منظور شناسایی سریع آنان، استفاده از ظرفیت بسیج و سایر نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی و ...، را از عوامل مهم و موثر در دستگیری محکومین فراری و دستگیر نشده دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز