فیلترینگ باز می گردد ؟

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۹:۰۶:۲۰
کد خبر: ۶۶۴۳۰۶
فیلترینگ باز می گردد ؟
رفع فیلتر برخی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف که در زمان فیلترینگ تلگرام خبری نسبتا مسرت‌بخش برای کاربران وب بود. اما بر اساس گزارشات بیشتر این سرویس‌های اینترنتی دوباره برای کاربران داخل کشور مسدود شده‌ است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ سرویس‌هایی همچون اپلیکیشن مکان نمایی Swarm و سرویس Foursquare، شبکه اجتماعی پینترست، سایت اشتراک گذاری صوت ساوندکلاود، وب‌سایت مدیوم و وبسایت کورا (Quora) سرویس‌هایی هستند که تنها چند روز در دسترس کاربران بودند و دوباره دچار فیلترینگ شده‌اند.

 البته در این میان سرویسی همچون سایت ifttt به تازگی باز شده که با توجه به عدم کارکرد آن در ایران، برای کاربران داخل کشور فایده‌ای ندارد.

رفع فیلتر این سامانه‌ها بدون سروصدای خبری و فیلترینگ مجدد آن‌ها هم در سکوت خبری کامل صورت گرفته و هیچ مقام رسمی در این باره واکنش رسمی نداشته است.

البته سابقه باز شدن برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در مدت زمان کوتاه در کشور وجود دارد و این‌بار هم شاهد چنین اتفاقی بودیم.

با این حال پیام‌رسان چینی وی‌چت کماکان در دسترس کاربران قرار دارد، اپلیکیشنی که در زمان فیلترینگ تلگرام بعد از مدتها باز شد ولی مورد استقبال کاربران ایرانی قرار نگرفت و نتوانست جایگزین این شبکه پیام‌رسان در کشور شود.

با رفع فیلترینگ تلگرام که از ساعات پایانی روز ۲۳ دی ماه صورت گرفت، حجم انتقادات نسبت به این مسئله کاهش یافته و کسب‌وکارهای مجازی که از این بستر اینترنتی استفاده می‌کردند دوباره وارد چرخه فعالیت خود شده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن ابراز خوشحالی از رفع فیلتر تلگرام نسبت به مسدودسازی این شبکه‌ها اعتراضاتی داشته‌اند که البته در سایه واکنش‌های مردم در قبال رفع فیلترینگ تلگرام، چندان دیده نشده است.

بسیاری از سامانه‌های فیلتر شده دارای نمونه‌های داخلی و بومی در کشور هستند که برخی از مدیران آنها پیش‌تر، از علاقه خود برای بازگشایی سرویس‌های خارجی و ایجاد رقابت سالم با آنها گفته بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فناوری

 

نظر شما