طرح جدید ترافیک هنوز تائید نشده است

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۹:۱۹:۱۶
کد خبر: ۶۶۴۳۱۰
طرح جدید ترافیک هنوز تائید نشده است
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اجرای طرح جدید ترافیک پایتخت برای اجرا در سال آینده هنوز تائید نشده است، گفت: این طرح همچنان در شورای ترافیک تهران در حال بررسی است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ سردار محمدرضا مهماندار عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای ترافیک استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا زمانی که شورای ترافیک در خصوص این طرح تصمیم گیری نکند، پلیس راهور نیز طرح را تائید نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی طرح جدید باید کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران باشد که دراین زمینه همراهی و همکاری تمامی دستگاهها و نهادها نیز ضروری است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین درباره هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی شهر نیز گفت: چهار هزار تقاطع در شهر تهران داریم که کنترل 600 تقاطع از این تعداد به صورت هوشمند انجام می شود.

درحال حاضر 2 طرح «محدوده ترافیکی» و «زوج و فرد خودرو» در سطح شهر تهران اجرا می شود.

خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیازمند داشتن مجوز(آرم ترافیک) هستند و تردد خودروها در محدوده زوج و فرد نیز براساس آخرین رقم سمت راست پلاک خودروها می باشد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری و شورای شهر تهران معتقد به حذف طرح ترافیک سالانه فعلی هستند که این موضوع باید به تایید شورای عالی ترافیک برسد.

همچنین معاون شهردار تهران نیز گفته که اگر طرح جدید تا 15 بهمن در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسد، از فروردین سال 97 اجرایی خواهد شد.

قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز چندی پیش با اشاره به بازنگری انجام شده در طرح ترافیک پایتخت، گفت: براساس طرح جدید شهرداری، حداقل عوارض برای ورود به محدوده طرح ترافیک 9هزار و 600 تومان و حداکثر آن 36 هزار تومان پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد: در خصوص محدوده طرح زوج و فرد نیز علاوه بر حذف 3 روز عبور رایگان هفته ای برای خودروهای پلاک زوج یا فرد، حداقل قیمت پایه برای تردد روزانه در این محدوده 3 هزار و 200 تومان و حداکثر قیمت 12هزار تومان محاسبه و پیشنهاد شده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز چندی پیش با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تغییر شیوه اجرای طرح ترافیک، گفت که طرح ترافیکی زوج و فرد سال اینده و بدون هرگونه تغییر(مانند سال جاری) در تهران اجرا می شود.

سردار محمدرضا مهماندار افزود: سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک اقشار مختلف نیز در سال آینده به قوت خود باقی است و موضوع فعلی درحال بررسی کارشناسی، تغییر در نحوه پرداخت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک است.

جلسه شورای ترافیک استان تهران شامگاه چهارشنبه به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران و با حضور دستگاههای مربوطه در محل استانداری برگزار شد.

 

نظر شما