کلاهبرداری میلیاردی به بهانه اخذ وام

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۵:۵۰:۳۳
کد خبر: ۶۶۵۲۹۹
کلاهبرداری میلیاردی به بهانه اخذ وام
فرمانده انتظامی زنجان از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار خبر داد و گفت: متهمان با اخذ وام و عدم اجرای تعهدات بانکی ۶۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش گروه حوادث خبرگزاری برنا، سردار علی آزادی، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی استان پس از دریافت شکایتی توسط نماینده حقوقی یکی از بانک‌های استان تهران مبنی بر اینکه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکتی در زنجان به منظور خرید ماشین آلات تولیدی، تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال دریافت کرده و اقساط تسهیلات دریافتی را پرداخت نکرده اند، موضوع از سوی ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان پیگیری شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان ماشین آلات خریداری شده را به عنوان ضمانت تسهیلات دریافتی در رهن بانک قرار داده و با عدم تسویه اصل و سود تسهیلات دریافتی که تاکنون معادل ۶۲ میلیارد و ۳۳۹ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۶۰۰ ریال است بدون اطلاع بانک، اکثر دستگاه‌های مندرج در سند رهنی ماشین آلات که در تاریخ اعطای تسهیلات در رهن بانک قرار گرفته بود را از محل شرکت خارج کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه متهمان با عدم پرداخت تسهیلات بیش از ۶۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، بیان داشت: متهمان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

نظر شما
پرونده ویژه