رئیس کمیته بودجه شورای شهر:

سازمان آتش نشانی به افزایش حقوق کارکنانش توجه نکرده است

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۱:۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۶۵۶۱۷
سازمان آتش نشانی به افزایش حقوق کارکنانش توجه نکرده است
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از بی‌توجهی سازمان آتش‌نشانی به عدم افزایش حقوق پرسنلش گلایه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مجید فراهانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ایمنی یکی از نیازهای ضروری برای زندگی است، گفت: در این نیاز آتش‌نشانان که حافظ ایمنی شهر و قهرمانان نجات زندگی شهروندان هستند باید مورد تقویت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بر ما لازم است که تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود و نظارت بر اجرای مصوبات شورا زمینه تکریم و حل مشکلات این افراد را فراهم کنیم، گفت: برابر بند «ب» تبصره 37 بودجه سال 96، سازمان آتش نشانی موظف شده به منظور ترمیم حقوق کارکنان عملیاتی خود، اصلاح فوق العاده خاص کارکنان عملیاتی از مرتبه چهار الی 14 خود و دستورالعمل نحوه پرداخت حقوق را بازنگری و به تصویب شورای شهر برساند اما اکنون ببینیم که سرانجام این تکلیف قانونی چه شد؟

فراهانی اظهار کرد: متاسفانه برابر گزارش اجرای تبصره‌های ارائه شده، از سوی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری درباره اجرای این بند تنها پاسخ داده که تدوین دستورالعمل در دستور کار شورای سازمان قرار گرفته است! حالا جای سوال است که سازمان آتش نشانی در این مدت چه می‌کرده؟ اگر این دستورالعمل درباره حقوق آتش نشانان نبود آیا باز هم بی توجهی می‌شد؟

وی افزود: به عنوان نماینده مردم به شهرداری تهران و رئیس سازمان آتش نشانی تذکر می‌دهم که هر چه زودتر تا پیش از پایان سال 96 اقدامی عملی در راستای تکریم آتش نشانان زحمت کش انجام دهند.

نظر شما