حریق در ساختمان تجاری ظفر

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۶:۰۴:۱۰
کد خبر: ۶۶۵۸۳۷
حریق در ساختمان تجاری ظفر
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از نجات ۵۰ نفر بر اثر دودگرفتگی حاصل از حریق در ساختمان تجاری ظفر خبر داد.

جلال ملکی درباره جزییات این حادثه به خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا، در مورد این حادثه گفت: ساعت 14:10 صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در ساختمان اداری تجاری سه طبقه در خیابان ظفر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

او با بیان اینکه بلافاصله ۳ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام می‌شود، خاطرنشان کرد: محل آتش‌سوزی یک ساختمان سه طبقه شامل یک طبقه منهای یک با کاربری پارکینگ یک طبقه همکف با کاربری تجاری و یک طبقه فوقانی است که بیشتر دفا‌تر اداری در آن فعالیت می‌کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: در پارکینگ این ساختمان ۶ دستگاه خودرو پارک شده بود که دو دستگاه خودرو شامل یک دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودروی تیبا دچار آتش‌سوزی شده بود و دود بسیار غلیظی به بیرون متصاعد می‌شد که از محلات اطراف نیز قابل رویت بود.

ملکی با بیان اینکه دود حاصل به طبقات بالایی و ساختمان‌های مجاور که غالبا مسکونی و ۴ الی ۵ طبقه بودند نیز نفوذ کرده بود، یادآور شد: اطلاعات اولیه حاکی از این بود که افرادی در این واحد‌ها محبوس هستند از همین رو گروهی از آتش‌نشانان مامور شدند تا افراد محبوس شده را از طبقات خارج کنند و گروهی دیگر نیز برای خاموش کردن آتش‌ به طبقه منهای یک نفوذ کردند.

او ادامه داد: علیرغم دود و حرارت بسیار زیادی که در طبقه منهای یک وجود داشت و عملا ورود اتش‌نشانان را به محل دچار مشکل کرده بود، آتش‌نشانان با تجهیزات تنفسی وارد این طبقه شدند و خود را به کانون آتش‌ رساندند و بلافاصله ۴ دستگاه دیگر را قبل از اینکه آتش به آن‌ها سرایت کند از پارکینگ خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: در کنار دو دستگاه خودرو که دچار حریق شده بود، مقداری لوازم مانند فرش و... وجود داشت که آتش‌ گرفته بود.

او با بیان اینکه علت حریق مشخص نیست، گفت: بعد از کار‌شناسی مشخص می‌شود که در ابتدا لوازم آتش گرفته است یا دو خودرو آتش گرفته و سپس به وسایل سرایت کرده است.

ملکی تصریح کرد: آتش‌نشانانی که به ساختمان‌ها و طبقات بالایی رفته بودند نیز حدود ۵۰ نفر را که در دود محبوس شده بودند به سلامت خارج کرده و خوشبختانه این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت. در حال حاضر نیز نیروهای آتش‌نشانی در حال لکه‌گیری و تخلیه دود هستند.

نظر شما
پرونده ویژه