در گفتگو با خبرگزاری برنا مطرح شد؛

آئینی: اعطای وام تعمیر مسکن مهم‌ترین برنامه امور ایثارگران ناجا/ معافیت سربازی فرزندان شهدای ناجا/ اولویت جذب با خانواده شهدا و ایثارگران است

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۵:۳۷:۱۴
کد خبر: ۶۶۵۸۴۹
آئینی: اعطای وام تعمیر مسکن مهم‌ترین برنامه امور ایثارگران ناجا/ معافیت سربازی فرزندان شهدای ناجا/ اولویت جذب با خانواده شهدا و ایثارگران است
رییس امور ایثارگران و جانبازان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: اعطای وام تعمیر مسکن به ایثارگران از مهم‌ترین برنامه‌های امور ایثارگران ناجا است که باید اجرایی شود.

قاسم آیینی، رئیس امور ایثارگران و جانبازان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در گفتگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا، در مورد برنامه‌های خود برای کمک به بهبود زندگی ایثارگران و جانبازان نیروی انتظامی گفت: با تدابیر سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، به دیدار خانواده محترم شهدا رفته و از آنها حمایت کامل خواهیم کرد. همچنین برنامه هایی برای تجلیل از خانواده محترم شهدا و جانبازان و ایثارگران نیروی انتظامی خواهیم داشت. توجه خاصی از سوی سردار رحیمی نسبت به رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان صورت گرفته است.

وی افزود: از برنامه هایی که در طول سال برای ایثارگران پیش بینی شده، برنامه سالگرد شهداست. روز جانباز  برای قدردانی از این عزیزان در نظر گرفته شده و برنامه های ویژه ای برای کمک به جانبازان و ایثارگران داریم که به زودی اجرا خواهد شد. همچنین ختم والدین که به صورت رایگان برگزار می شود.

 آئینی با اشاره به رایگان بودن تحصیلات فرزندان ایثارگر ناجا گفت: از برنامه های دیگری که داریم تجلیل از فرزندان ایثارگران است که در سطح ملی انجام می گیرد. پیگیری و تخصیص وام به فرزندان شهدا و جانبازان از برنامه های دیگر است که برای گواهی و ادامه تحصیل شان است. افرادی که جزو فرزندان شهدا و جانبازان هستند و قصد دارند در دانشگاه ها و موسسات آموزشی از امتیاز برخوردار شوند از طریق سیستمی که در سازمان ایثارگران وصل است و به صورت آنلاین مشخص است می توانند امتیاز بگیرند و این امتیازات براساس ضوابط دستگاه ها و مراکز آموزشی است و سازمان ها ضوابط خاصی دارند.

 این مقام مسئول با اشاره به تجلیل از همسران جانبازان ناجا در روز پرستار گفت: مراسم ویژه ای برای تجلیل از همسران جانبازان ویلچری و جانبازان بالای 70 درصد در روز پرستار داریم که مصادف است با ولادت حضرت زینب (س).

رئیس امور ایثارگران و جانبازان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: اعطای وام تعمیر مسکن به ایثارگران از مهم ترین برنامه های امور ایثارگران ناجا ست که باید اجرایی شود.

 قاسم آیینی اظهار داشت: در بحث جذب، کل دستگاه های دولتی موظف هستند اولویت جذب آنها با خانواده ایثارگران و شهدا باشد. در این زمینه ناجا و در راستای استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران کل نیروهای مسلح اولویت جذب با این عزیزان است. از شرایط سنی مقرر شده در مقررات ابلاغی بنیاد شهید و ایثارگران برای 5 سال تخفیف سنی بهره مند می شوند هم اینکه از شرط معدل معاف می شوند و به لحاظ مسائل دیگر هم در اولویت جذب هستند.

 وی با اشاره به معافیت فرزندان شهدا و جانبازان ناجا از خدمت مقدس سربازی گفت: طبق قانون فرزندان معزم شهدا از معافیت سربازی برخوردار می شوند و فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی کسر خدمت دریافت می کنند.

 آیینی در خاتمه گفت: هر چه برای شهدا تلاش کنیم باز هم نمی توانیم گوشه ای از زحمات این عزیزان را جبران کنیم ولی با تمام قوا در راستای خدمت به این عزیزان هستیم و ان شاءلله بتوانیم قدم کوچکی برای این عزیزان برداریم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز