یادداشت؛

سازمان‌های مردم نهاد، اصلی‌ترین عوامل توسعه در جوامع پیشرفته

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۸:۴۴:۳۱
کد خبر: ۶۶۶۱۵۳
سازمان‌های مردم نهاد، اصلی‌ترین عوامل توسعه در جوامع پیشرفته
فرید موسوی- رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری برنا: باید با کمک قدرت رسانه و سایر ابزار آموزشی در مرحله اول سمن ها و نوع ساختار و نحوه فعالیت‌شان را به مردم معرفی کنیم تا بتوانیم قشر قابل توجهی از جامعه را به فعالیت در سازمان های مردم نهاد دعوت کنیم و سپس در مرحله بعدی به سراغ دولت و مسئولین برویم تا بتوانیم سازمان های مردم نهاد را به عنوان یه بازوی کمکی معرفی کنیم.

ایران از نظر فضای کسب و کار در بین ١٩٠ کشور دنیا رتبه ١٢٤ را دارد و این یعنی در حوزه اشتغال‌زایی با چالشی جدی روبه رو هستیم، می توانیم از نفس وجود سمن ها به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و با برون سپاری کارهای مربوط به بخش های مختلف دولت به سمن ها با کار آفرینی و اشتغال‌زایی فضای کسب و کار را بهبود بخشیم.

به علت برداشت های غلط از فعالیت سمن ها این بخش در دولت های نهم و دهم به تعطیلی کشانده شد، اما با آغاز به کار دولت یازدهم دوره جدیدی از فعالیت این نهادها شروع شد تا جایی که امروز در حوزه جوانان حدود دو هزار سمن تاسیس شده است، هرچند این آمار با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد اما می توان آینده روشنی را برای این حوزه با روند موجود پیش بینی کرد.

در ٤٠ سال گذشته هیچ گاه سیاست‌گذاری دقیقی در حوزه جوانان وجود نداشته است، امروز می توانیم با به رسمیت شناختن سازمان های مردم نهاد جوانان و سپردن برخی امور جوانان به خودشان ضمن هویت بخشی به این قشر از جامعه، ریل گذاری درستی برای نسل‌های آینده داشته باشیم.

اشتغال، ازدواج و آسیب های اجتماعی به عنوان مهم‌ترین چالش‌های زندگی امروز جوانان ایرانی می تواند با حرکت درست سازمان‌های مردم نهاد و ایجاد پلی بین مردم و دولت در مسیر اصلاح و رفع دغدغه ها قرار گیرد.

مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد تا تلاش خود را برای تسهیل فعالیت های سازمان های مردم نهاد جوانان به کار گیرد و با تصویب قوانین حمایتی مسیر رشد و شکوفایی سمن ها را فراهم آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز