در جمع خانواده شهدای پلاسکو مطرح شد؛

پیگیری نجفی برای تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتن شهدای پلاسکو

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۸:۳۱:۲۶
کد خبر: ۶۶۶۵۲۶
پیگیری نجفی برای تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتن شهدای پلاسکو
شهردار تهران در جمع خانواده شهدای پلاسکو گفت که پیگیر تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتن این خانواده‌ها خواهد بود و همچنین وعده داد تا سوم اسفند مواردی که مربوط به شهرداری است در قبال خانواده‌های شهدا اجرا و قوانین در این راستا اصلاح شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدعلی نجفی در نشستی که با خانواده‌های شهدای پلاسکو برگزار شد در جمع این خانواده‌ها اظهار کرد: تشکر می‌کنم از خانواده‌هایی که قدم بر چشم ما گذاشتند و توانستیم خدمت آنها برسیم. قرار بود این برنامه روز جمعه برگزار شود اما به دلیل اینکه بعضی از خانواده‌ها پیغام دادند در این روز برای سالگرد برنامه دارند امکان برگزاری مهیا نشد و به اجبار سه روز با تاخیر این دیدار به صورت مختصرتر و شاید صمیمانه‌تر برگزار شد.

شهردار تهران که پس از شنیدن صحبت چند نفر از خانواده‌های شهدا صحبت می‌کرد، ادامه داد: از دست دادن یک فرزند آن هم به برومندی کسانی که شما از دست داده‌اید و یک همسر به مهربانی افرادی که شما از دست داده‌اید غم جانگاهی است که با هیچ پیام، کلام و اقدامی نمی‌توان از دل خارج کرد.

وی گفت: از نظر خداوند اجری که خانواده‌های کسانی که بر غم یک شهید صبر می‌کنند برابر با اجر یک شهید است و امیدوارم خداوند همه شما را جزو صابران قرار دهد و ان‌شاءالله شهدای شما با شهدای کربلا محشور شوند.

نجفی در ادامه در مورد خواسته‌های خانواده‌های شهدای آتش‌نشان اظهار کرد: در ارتباط با مسئولیت‌های شهرداری و سازمان آتش‌نشانی در قبال شهدا تا حدی که میسر بود دوستان تلاش کردند که قدر بدانند و تا حدی که ضوابط و مقررات شهرداری اجازه می‌داد سعی شد به حقوقی که شامل خانواده‌ها می‌شود، عمل شود البته ممکن است کوتاهی‌هایی وجود داشته باشد.

شهردار تهران در مورد مصوبه‌ای که شهدای آتش‌نشان را از دریافت خدمات خارج کرده بود، گفت: امشب متوجه شدم که در سال 95 طبق بخشنامه‌ای از طرف شهردار وقت شهدای آتش‌نشان از خدمات و امتیازاتی که اداره ایثارگران شهرداری به شهدا می‌داد حذف شد. اگر اینطور باشد این مساله در مدت کوتاهی چه برای شهدای قبل و چه شهدای احتمالی آینده آتش‌نشان اصلاح خواهد شد و همه امکاناتی که در چارچوب مسئولیت‌های شهرداری و اداره کل امور ایثارگران قابل ارائه باشد به خانواده این شهدا داده می‌شود.

وی در مورد کد ایثارگری اظهار کرد: اگر این مساله هم جزو آن موارد باشد مورد توجه قرار می‌گیرد.

نجفی در مورد تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتن خانواده شهدای آتش‌نشان نیز گفت: من در این مدت حداقل سه بار با شهیدی رئیس بنیاد شهید در این رابطه صحبت کردم و بعضی از جلسات بیش از 15 دقیقه طول کشید و خواهش کردم به هر طریقی که می‌شود این مساله میسر شود. ایشان صحبت‌شان این است که ابلاغی از سطح بالاتر است که نمی‌توان خانواده آتش‌نشانان را جزو شهدای ایثار محسوب کرد و فقط عنوان شهدای خدمت به آنها می‌توانیم بدهیم. همچنین دو هفته قبل نیز خدمت ایشان متذکر شدم که 30 دی‌ماه سالگرد شهدای پلاسکو است راهی برای حل این مساله پیدا شود و این موارد را در نامه‌ای اعلام کردم که متاسفانه هنوز پاسخ نامه را نداده‌اند. از آقای داوری (مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی) خواهش کردم که کپی این نامه را به خانواده‌ها بدهد.

شهردار تهران همچنین گفت: خدمت رئیس‌جمهور نیز گزارشی را اعلام خواهم کرد و از ایشان تقاضا می‌کنم که اگر ممکن است راهی پیدا کند و برای این موضوع دستوری بدهند. اما قول می‌دهم در مواردی که در اختیار شهرداری است، کوتاهی نمی‌کنم و همه موارد را پیگیری خواهم کرد. از داوری که از یاران و همکاران شهدا بود و می‌دانم چقدر ناراحت و غمگین بوده است خواهش می‌کنم به صورت خاص به مسائل خاص توجه کند. همچنین از شیخ معاون منابع انسانی شهرداری خواهش می‌کنم که مشخصاً فردی را برای پیگیری مواردی که در شهرداری قابل حل است مشخص کند و نباید انجام این کارها به بیش از یک ماه طول بکشد. بنابراین تا 3 اسفند باید آن مواردی که در اختیار شهرداری است حل شود.

وی در ادامه بیان کرد: غم شما را درک می‌کنم و با همه وجود ما هم غمگینیم هرچند نمی‌توانیم مدعی باشیم که به مانند شما ناراحت هستیم ولی همراه شما خواهیم بود و آنچه وظیفه‌مان است را انجام می‌دهیم. یک ملت به خاطر فرزندان شما عزادار شد و اگر در این مدت کسی در اداره‌ای به شما بی‌احترامی کرده است انشاءالله با روحیه گذشت، اخلاص و ایمان شهدایتان آنها را می‌بخشید. بعید می‌دانم در شهرداری تهران کسی کوتاهی کرده باشد و قطعا از این به بعد نیز کوتاهی نخواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز