عضو شورای شهر تاکید کرد؛

توجه به مدیریت بحران در بودجه شهرداری های استان تهران

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۸:۳۵:۱۳
کد خبر: ۶۶۶۵۲۹
توجه به مدیریت بحران در بودجه شهرداری های استان تهران
رئیس شورای شهر استان تهران گفت: پایتخت بودن تهران به جای آنکه ارزش افزوده‌ای برای شهر داشته باشد سبب شده که تهران به سرریز مسائل و مشکلات تبدیل شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، عصر روز گذشته الهام فخاری در چهارمین جلسه شورای شهر استان تهران پس از استماع گزارش نماینده استانداری درباره وضعیت تاب‌آوری شهرستان‌های اطراف تهران، گفت: چهارمین جلسه شورای شهر استان تهران با دستور بررسی وضعیت مدیریت بحران علی الخصوص زلزله برگزار شد.

وی با بیان اینکه پیش از جلسه هیات رئیسه کمیسیون‌های پنج گانه مشخص شدند، تصریح کرد: در این کمیسیون‌ها به تفکیک و به صورت تخصصی موضوعات بررسی می‌شود.

فخاری با بیان اینکه در این شورا علاوه بر سیاستگذاری نظارت و ارزیابی نیز انجام خواهد گرفت، گفت: معتقدیم مردم استان تهران به دلیل پایتخت بودن تهران در محدودیت‌هایی قرار دارند، به گونه‌ای که بخش‌هایی از استان از نظر بسیاری از شاخص‌های توسعه پایدار در سطح پایینی قرار دارد و شهرستان‌های تهران سرریز مسائل و مشکلات زیادی شده‌اند که می‌توان به تراکم جمعیتی اشاره کرد.

رئیس شورای شهر استان تهران با بیان اینکه مردم استان تهران مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند، افزود: چه از نظر زیست محیطی، چه از نظر مسائل اجتماعی و همچنین رویکردهای عمرانی و توسعه‌ای مردم مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه شورای شهر استان تهران ظرفیت خوبی دارد که می‌توانیم با نهادهای مختلف ارتباط برقرار کرده و مشکلات مردم استان را حل کنیم، ادامه داد: این جلسات در راستای حل مشکلات مردم ادامه خواهد داشت و متاسفانه می‌بینیم که نقش این شورا بر سیاستگذاری‌ها مغفول مانده و عدم انسجام در سطح استان به چشم می‌خورد در حالیکه فعالیت شوراها باید یکپارچه باشد.

فخاری با بیان اینکه بررسی و حل مشکلات شهرستان‌های اطراف تهران همچون حریم و ... در دستور کار قرار دارد، گفت: وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد همه ناراحت می‌شوند اما بعد از مدتی از یادها می‌رود و این نشان می‌دهد که رفتار پیش بینانه نداریم که بخواهیم پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه استان تهران به دلیل اینکه پایتخت است از بسیاری از شاخص‌ها محروم است، گفت: به جای آنکه پایتخت بودن ارزش افزوده‌ای برای شهرها باشد به محلی برای سرریز شدن مسائل و مشکلات بدل شده و باید عادلانه با شهرستان‌ها برخورد کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فصل بودجه ریزی است و باید در بودجه شهرداری‌های شهرستان‌ها به مسئله مدیریت بحران توجه ویژه‌ای شود، گفت: پیشنهاد می‌شود که در جلسه مدیریت بحران و شورای بحران استانداری تهران نماینده‌ای هم از شورای شهر استان داشته باشد نه اینکه از طریق گزارش‌های خبری و یا فردی با خبر شویم که در آن جلسات چه اتفاقاتی افتاده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز