عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرگزاری برنا مطرح کرد؛

امانی: همیشه نمی‌توان از جلسات مجلس یا شورای شهر انتظار پر بار بودن داشت/ نجفی همیشه انسان با برنامه‌‎ای بوده است

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۶:۳۱:۲۱
کد خبر: ۶۶۶۸۸۲
امانی:  همیشه نمی‌توان از جلسات مجلس یا شورای شهر انتظار پر بار بودن داشت/ نجفی همیشه انسان با برنامه‌‎ای بوده است
عضو شورای شهر : اظهار نظر اینگونه مسئولان نافی وظیفه حاکمیتی و وظایفی که در چارچوب قانون دارند نیست، چرخ مملکت ما با مدیران می چرخد آن ها هم باید بدانند که قابل کنترل و ارزیابی هستند، در واقع همه این مشکلات به نداشتن نهاد های حزبی قوی در کشور باز می گردد .

شهربانو امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا در خصوص برخی رفتارهای مسئولان کشوری که تنها واکنش شان در قبال مشکلات تذکر در فضای مجازی یا اعلام مسئله در صحن شورا یا مجلس شورای اسلامی است، گفت: تلاش همه مسئولان بر پاسخگویی و مطالبه گری است اما همیشه هم نمی توان از جلسات مجلس یا شورای شهر انتظار پر بار بودن داشت.

او با اشاره به جلسه ارائه سند تحول شهرداری توسط نجفی گفت: نجفی همیشه انسان با برنامه ای بوده و ارائه چنین برنامه مدونی از ویژگی های شخصیتی اوست. اما گاهی بخشی از وظایف نماینده ها تذکر دادن است تا بخش دیگری به تذکرات مربوط عمل کند.

امانی اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی طبق آیین نامه پس از تذکر یک نماینده باید مسئول مربوطه ظرف 10 روز در خصوص آن پاسخ دهد اما به دلیل اجرایی نبودن یک قانون یا کارایی نداشتن آن اغلب این تذکرها بی پاسخ می ماند.

این عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: امروز قانون بر این است که اگر پس از سه تذکر، نماینده پاسخی در مورد تذکرش دریافت نکرد پروسه سوال از وزیر مربوطه در دستور کار قرار می گیرد.

او با بیان اینکه مردم حق دارند انتظار داشته باشند مانند زمانی که سند تحول ارائه شد همه چیز مرتب و مستند باشد، گفت: در شورای شهر و شهرداری روند مانند مجلس شورای اسلامی طی نمی شود اما مردم می خواهند یک بار برای همیشه مسائل کشورشان شفاف و روشن و هر مسئولی قابل نظارت باشد.

امانی ادامه داد: اظهار نظر این مسئولان نافی وظیفه حاکمیتی و وظایفی که در چارچوب قانون دارند نیست. چرخ مملکت ما با مدیران می چرخد و آنها هم باید بدانند قابل کنترل و ارزیابی هستند. در واقع همه این مشکلات به نداشتن نهادهای حزبی قوی در کشور باز می گردد. شاید هم به همین دلیل است که مسئولان خود را قابل ارزیابی نمی دانند و به سراغ مطالبه گری نمی روند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز