استاندار خوزستان عنوان کرد:

ضرورت قرار گیری تولید علم در اولویت

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۲:۵۸:۴۸
کد خبر: ۶۶۷۲۶۷
ضرورت قرار گیری تولید علم در اولویت
استاندار خوزستان بیان کرد: «یکی از رشته‌ هایی که به علوم پزشکی کمک زیادی می‌کند، رادیولوژی و تکنیک‌ های وابسته به آن هستند که نقش مهمی در این زمینه ایفاء می‌کنند.»

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، غلامرضا شریعتی در نهمین کنگره سالیانه تصویر برداری بیماری‌های زنان و مامایی که امروز (چهارشنبه، چهارم بهمن‌ ماه) در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: «پیشرفت تکنولوژی و ارتقاء سطح فناوری در دنیا به کمک تمام رشته‌ ها آمده است. امروزه فناوری در دنیا حرف اول را می‌زند. پزشکی نیز از این قافله و استفاده از تکنولوژی و فناوری‌ های نوین عقب نمانده است. فناوری و تکنولوژی در این زمینه موجب شده است شاهد پیشرفت‌ های شگرفی در این حوزه باشیم.»

وی افزود: «یکی از رشته‌ هایی که به علوم پزشکی کمک زیادی می‌کند، رادیولوژی و تکنیک‌ های وابسته به آن هستند که نقش مهمی در این زمینه ایفاء می‌کنند. شاید بخشی از تجهیزات و امکانات رادیولوژیکی به سایر بخش‌ ها نیز منتقل شده باشند. تکنولوژی و تجهیزات آن می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تشخیص بیماری‌ ها داشته باشد و این مساله فرصت مناسبی است تا برگزاری چنین کنگره‌ هایی را در دانشگاه بیشتر کنیم.»

استاندار خوزستان گفت: «باید تلاش کنیم در جهتی حرکت کنیم که تکنولوژی ما را به بیراهه نبرد. همکاری و همراهی پزشکان در چنین کنگره‌ هایی ما را به مسیر صحیح رهنمون می‌سازد. استفاده ناصحیح از تکنولوژی‌ ها علاوه بر این که موجب تشخیص بهتر نمی‌شود می‌تواند مشکلاتی را نیز برای ما ایجاد کند. باید میان متخصصان مختلف رشته‌ های پزشکی همکاری‌ های بین بخشی داشته باشیم و چنین کنگره‌ هایی را بیشتر در دانشگاه برگزار کنیم.»

شریعتی تصریح کرد: «لازم است به طور مداوم و پیگیرانه در این زمینه اقداماتی انجام شود تا سطح علمی و آموزشی دانشگاه از این چیزی که الان هست، بهتر شود. به دلایل مختلف در این سال‌ها سطح علمی دانشگاه در جایگاهی که باید باشد، نبوده است. ارتقا سطح علمی دانشگاه خواست عموم، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه است. باید همه با هم در این مسیر گام برداشته و کاری نکنیم که موجب غروب و ایستایی بیشتر دانشگاه شویم.»

 وی افزود: «دانشگاه علوم پزشکی در گذشته درگیر جنگ و مشکلاتی بود و به همین دلیل برخی عقب‌ماندگی‌ها در دانشگاه رخ داد. به روش‌های مختلف باید تلاش کنیم که این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و جایگاه دانشگاه را بیش از پیش ارتقاء دهیم. استانداری اعلام آمادگی کرده است تا به دانشگاه علوم پزشکی و حتی بخش‌های خصوصی در خرید تجهیزات و تکنولوژی‌های روز متناسب با نیاز استان کمک کند تا خدمات ارائه شده متناسب با یک کلان‌استان، کلان‌شهر و یک دانشگاه تیپ یک باشند.»

استاندار خوزستان گفت: «امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جایگاه خود را دوباره بازیابی کند. امروزه در دنیا جنگ، جنگ دانایی محوری است. باید تلاش کنیم تولید علم در اولویت قرار گیرد و دانایی محوری در فضای علمی، اولویت و مبنای سنجش ما قرار گیرد.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز