در گفت و گو با برنا؛

فخاری جزئیات علت ترک کردن صحن شورای شهر را توضیح داد

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۳:۴۳:۵۴
کد خبر: ۶۶۹۰۲۴
فخاری جزئیات علت ترک کردن صحن شورای شهر را  توضیح داد
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر در توضیح علت ترک صحن شورای شهر گفت: حتی اگر 1000 سال روی طرح ترافیک جدید مطالعه شده باشد باید اول به شورای شهر می آمد و در کمیسیونی مرکب از نمایندگان شورای شهر تهران بررسی می شد و سپس به مرحله تصویب می رسید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، الهام فخاری عضو شورای شهر امروز در جریان رای گیری کلیات طرح جدید ترافیک تهران پس از مخالفت با این طرح صحن شورا را به نشانه اعتراض ترک کرد. این عضو شورای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در توضیح علت ترک صحن گفت: تغییر طرح ترافیک در شهر تنها تغییر ترافیکی و خودرویی نیست، بلکه یک تغییر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، چنین طرحی  نیازمند بررسی کارشناسی  مطابق مصوبه شورای سوم است که مبنی بر آن  شورای شهر تهران ملزم به بررسی فنی برای ارایه زیربناهای مالی و توسعه شهرداری و مشارکت نمایندگان  پیش و پس از اجرا و همچنین در زمان بهره برداری از پروژه ها است.

او ادامه داد: در تبصره این طرح آمده است که الزاما باید کمیسیونی مرکب از نمایندگان با معرفی اعضای کمیسیون های شورای اسلامی شهر تشکیل شود. در صورتی که در خصوص این طرح جدید بدون طی شدن فرآیند بررسی و تایید مطالعات با نوعی جوسازی خبری معاونت محترم شهردار، در شورای شهر حاضر شد و گفت سه سال است روی این کار مطالعه شده است، در صورتی که حتی اگر 1000 سال مطالعه شده باشد باید به شورای شهر می آمد و در کمیسیون مرکب از نمایندگان شورای شهر تهران بررسی می شد.

فخاری با بیان اینکه مطالعات این طرح هنوز تایید و بررسی نشده است و نمی شود خودشان بروند تشخیص دهند که سیاست گذاری شان درست است گفت:  اعتقاد و حرف من این است که بنابر ماده واحده باید تصمیم گرفته شود و کمیسیون تشکیل شود و پس از انجام بررسی ها  طرح در دستور کار قرار می گیرد.

 او در پاسخ به اینکه  آیا اشاره به این موارد در تذکر کافی نبود گفت: من تذکر دادم و آقای هاشمی گفتند که تشخیص می دهم در دستور باقی بماند و انجام دهند ، من هم جلسه را ترک کردم .

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: این دومین کار شتابزده از طرف معاونت ترافیک شهرداری تهران است که به شورا آمده است و حالا می خواهند درمورد جزئیات آن بحث کنند در صورتی که زمانی که کلیات طرحی زیر سوال است دیگر در مورد جزییاتش بحث کردن کار بجایی نبود.

فخاری در پایان در خصوص توجه شهرداری تهران و دیگر اعضای شورای شهر به تذکرات نمایندگان گفت: تذکرات روند قانونی خود را دارند و طبق زمان بندی اگر پاسخ قانع کننده ای دریافت نشد تذکر به سوال تبدیل شود، شورا خود باید با اعتماد به نفس کامل و خودباوری درست کار کند،  شخصیت و چهره هر فرد کاملا برای ما محترم است ولی اینجا عملکرد شخصیت حقوقی ما مورد بحث است  چه به عنوان عضو شورای شهر و چه به عنوان بخشی از مدیریت شهری کسانی که هستند به مناسبات قانونی رسیدگی کنند و روابط دوستانه و هم طیف بودن نباید بر مسایل سایه اندازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز