در یزد؛

شناسایی ۱۱ کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۴:۲۸:۰۲
کد خبر: ۶۶۹۱۸۹
شناسایی ۱۱ کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به شیوع آنفلونزا در استان، گفت: تاکنون 11 مورد کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یزد شناسایی شده و خوشبختانه هیچ مورد مرگ و میر ناشی از آنفلونزا در استان گزارش نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، «محمدحسن لطفی» با بیان این‌که هر سال در شش ماه دوم سال در اغلب شهرها آنفلونزا در بین مردم شیوع پیدا می‌کند، اظهار کرد: امسال نیز آنفلونزاهای« 1n1h » ، « 2n3h » و آنفلوانزای نوع B در یزد شیوع یافته‌ است .

وی افزود: 37 مورد آزمایش آنفلونزا از اول پاییز تا پایان دی‌ماه مثبت شده و در حال حاضر از نمونه‌های موجود، ۶۷ درصد مبتلایان به آنفلونزای نوع B مبتلا شدند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مرگ و میری به دلیل بروز این بیماری در استان یزد گزارش نشده است .

لطفی خاطرنشان کرد: افرادی که نقصی در سیستم ایمنی بدن آنها وجود داشته باشد بیشتر دچار این بیماری می‌شوند به نحوی که اغلب افراد مبتلایی که آزمایش آنها مثبت شده است، بالای ۶۵ سال سن دارند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: همچنین افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، قلبی و عروقی و کلیوی هستند نیز بیش از سایر گروه‌های جامعه مبتلا به این بیماری می‌شوند .

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان این‌که در زمینه آنفلونزای فوق حاد پرندگان نیز هیچ مورد مثبت انسانی مشاهده نشده است،‌ اظهار کرد: برخی کانون‌های حیوانی مشاهده شده که دامپزشکی استان به خوبی در این زمینه وارد عمل شده و در حال مهار این بیماری است.

وی همچنین از شناسایی ۱۱ کانون آنفلونزای فوق حاد پزندگان در یزد خبر داد و گفت: تیم‌های معدوم سازی دامپزشکی وارد عمل شده‌اند و این بیماری نیز تقریبا تحت کنترل درآمده است و در مجموع، تخت‌های بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به انواع آنفلونزا آماده است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع شرایط خوبی داریم و مردم نگران نباشند اما لازم است نکات بهداشتی که در این زمینه توصیه شده را به خوبی رعایت کنند .    

نظر شما