در گفت‌و‌گوی رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با برنا مطرح شد؛

آمار رسمی کارتن خواب‌های تهران

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۵:۰۲:۱۹
کد خبر: ۶۶۹۵۰۱
آمار رسمی کارتن خواب‌های تهران
رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: به طور دقیق نمی توان تعداد کارتن خواب‌های تهران را اعلام کرد ولی طبق آمارهایی که وجود دارد بین 3 تا 3 هزار و 600 کارتن خواب در پایتخت وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تهرانی ها بعد از سال ها شاهد بارش برفی سنگین بودند که شهرشان را سفیدپوش کرد. بارش برفی که  هر چند عده کثیری از پایتخت نشین ها را خوشحال کرد ولی عده ای هم در همین شهر در معرض سرما و یخ زدگی قرار گرفتند.

شنبه و یکشنبه پایتخت نشینان سردترین شب و روزهای چند سال اخیر تهران را پشت سر گذاشتند. در پی بارش برف، شهرداری تهران شماره تماس 137 را به مردم یادآوری و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده کارتن خواب ها در سطح شهر، برای جلوگیری از سرمازدگی و اتفاقات ناگوار بعدی، ماموران را در جریان قرار دهند تا با انتقال آنها به «گرم خانه» شرایط امن تری را برای شان ایجاد کنند.

برپایه این گزارش، روز بعد از بارش برف و جمع آوری کارتن خواب ها با کمک مردم، رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در نشستی خبری اعلام کرد در شب سرد تهران 3 هزار کارتن خواب به گرم خانه های شهرداری انتقال یافتند. اعلام  آمار 3 هزار کارتن خواب این سوال را ایجاد کرد که در حال حاضر  آمار کارتن خواب های تهران چقدر است که این تعداد از آنها در شب برفی پایتخت در گرم خانه اسکان یافتند؟

برای رسیدن به آمار رسمی که شهرداری از کارتن خواب های تهران دارد با رضا قدیمی، رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، گفت و گو کردیم که وی به برنا گفت: 18 مددسرا گرم خانه در مناطق مختلف شهر تهران در این شب‌ها آماده پذیرای افراد بوده و هستند. همچنین اتوبوس‌هایی در برخی نقاط شهر مستقر شده که تا صبح بخاری‌ آنها روشن است و افرادی که به هر دلیلی از ورود به مددسراها خودداری می‌کنند می‌توانند در این اتوبوس‌ها، که وسیله گرمایشی دارند و وعده غذای گرم در آنها داده می‌شود، شب را به صبح برسانند. در این گرم خانه ها خدمات بهداشتی و درمانی به نیازمندان ارائه می شود و همچنین فعالیت های مددسراها را 24 ساعته اعلام کردیم؛ یعنی در طول روز نیز این مددسراها به فعالیت خود ادامه می دهند و کارتن خواب ها می توانند در این گرم خانه ها بمانند و از خدمات این مکان ها استفاده کنند.

قدیمی در خصوص آمار کارتن خواب های تهران گفت: آمار دقیقی از کارتن خواب های تهران وجود ندارد و تنها می توان گفت وقتی 3 هزار کارتن خواب در شب برفی تهران در گرم خانه ها اسکان یافتند در بازرسی خیابانی که صورت گرفت دیگر کارتن خوابی دیده نشد و این آمار می تواند تقریبا به آمار کلی کارتن خواب های تهران نزدیک باشد که البته 99 درصد این اسکان یافته ها نیز مرد بودند.

وی در مورد  آمار سال گذشته شهرداری از تعداد کارتن خواب های تهران گفت: افزایش آمار نداشتیم. پارسال نیز تعداد کارتن خواب ها بین 3 تا 3 هزار و 600 نفر بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز