جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد؛

تعداد کانکس هایی که سپاه به زلزله زدگان تحویل داد اعلام شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۱۵:۰۸:۰۴
کد خبر: ۶۶۹۷۱۹
تعداد کانکس هایی که سپاه به زلزله زدگان تحویل داد اعلام شد
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز نهم بهمن ماه برای آخرین بار به دولت برای کمک به اسکان دایم زلزله زدگان اعلام آمادگی می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص ارائه عملکرد این سازمان در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار داشت: از ساعات اولیه وقوع زلزله سپاه استان کرمانشاه و بسیجیان و نیرو‌های سایر استان‌ها برای کمک رسانی به مردم اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار داشت: در ساعات اولیه ستاد مدیریت عالی بحران کشور تشکیل شد و امدادرسانی در همان ساعات آغاز شد کمک‌های تمامی سازمان‌ها از جمله کمک نیرو‌های مردمی در تشکیل فوری این جلسه امری مشهود است پس از فرمان معظم له تمامی ارگان‌های موظف به امدادرسانی و سیل عظیم کمک‌های مردمی با ظرفیت هر چه بیشتری وارد عرصه شدند.

رئیس قرارگاه بازسازی مناطق زلزله کرمانشاه تاکید کرد: در امدادرسانی به مناطق زلزله زده نیرو‌های مختلف از یکدیگر گوی سبقت گرفته بودند و در همان ساعات اولیه بیمارستان‌های استان‌های مجاور نظیر همدان و تهران آمادگی داشتند و بالگرد‌ها و هواپیما‌ها مجروحین حادثه را به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل می‌کردند.

سردار فضلی یادآور شد: در این میان نیرو‌های بسیج همچون نیرو‌های دیگر نظیر اورژانس، هلال احمر، وزارت کشور، استانداری، ارتش مقتدر جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و سپاه که مسئولیت خدمات رسانی را داشتند تمام ظرفیت را به کارگرفتند.

جانشین رئیس سازمان بسیج با اشاره به اعزام گروه‌های امدادی به منطقه که برای مراسم اربعین به تشکیل بیمارستان‌های صحرایی پرداختند تصریح کرد: مردم زلزله زده کرمانشاه یک بار در دوران جنگ تحمیلی مورد آسیب جدی قرارگرفته بودند و این بار نیز زلزله آسیب جدی به مردم و اموالشان وارد کرده بود.

وی در خصوص تقسیم کار امداد رسانی به مردم زلزله زده یاداور شد: در منطقه با تصمیم کلان بنا شد شهر سر پل ذهاب به ارتش جمهوری اسلامی و روستا‌های دشت ذهاب به بسیج و سپاه برای امور امدادرسانی محول شود.

رئیس قرارگاه بازسازی مناطق زلزله کرمانشاه تصریح کرد: در ابتدا ۲۴۰ روستا به ما واگذار شد که رفته رفته این عدد به ۳۰۰ روستا رسید که توفیق خدمت رسانی به این روستا‌ها را داشتیم و این توفیق با گسترش سپاه‌های استانی مان عینیت و هویت بیشتری یافت.

سردار فضلی با بیان این که همه رده‌های بسیج استانی با محوریت بسیج سازندگی کار خدمت رسانی را آغاز کرده اند تصریح کرد: در ۲۸ آبان قرار شد یک قرارگاه متمرکز خدمت رسانی برای تقویت سپاه استانی کرمانشاه ایجاد کنیم که نام این قرارگاه به نام شهید جعفری شهید شاخص ۹۶ تعیین شد که اتفاقا شهید جعفری اولین فرمانده سپاه کرمانشاه محسوب می‌شود و محل شهادت ایشان در هفته‌های اول جنگ در محدوده سر پل ذهاب و قصر شیرین بوده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج ادامه داد: دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه‌ای برای اسکان موقت تدوین کرده اند و قرار شد در مکان‌هایی که تعیین شده کانکس نصب کنیم در روز ۲۹ آبان که مقام معظم رهبری در میان مردم عزیز زلزله زده حضور یافتند با تصمیمات اتخاذ شده قرارگاه حضرت خاتم الانبیا موظف به آماده کردن ۸ هزار کانکس شد که ما نیز حدودا ۵ آذر ماه کار و خروجی خود را آغاز کردیم.

وی با اشاره به حضور در صحنه ۳۲ سپاه استانی در منطقه زلزله زده مردم کرمانشاه یادآور شد: هر ۳۲ سپاه استانی با دستور فرمانده سپاه موظف به کار خدمت و امدادرسانی شدند در این میان برخی سپاه‌های استانی بیش از ۲۰ روستا را در اختیار داشتند و برای امدادرسانی تمامی ظرفیت خود را پای کار آوردند.

رئیس قرارگاه بازسازی مناطق زلزله کرمانشاه با بیان اینکه تمامی اقدامات انجام شده دارای شناسنامه است گفت: مشخص شده که هر خانواده چه خدماتی دریافت کرده است زمانی که از بسیج حرف می‌زنیم این بسیج یعنی مردم، مردم آنقدر امکانات فرستاده اند که حتی فراتر از نیاز است و برخی خانواده‌ها برای دو سه ماه از مواد غذایی تامین هستند. نمی‌گویم صددرصد توانستیم به همه چیز عمل کنیم، اما اگر به موردی رسیدیم صددرصد نیاز را برطرف کردیم.

سردار فضلی یادآور شد: در موضوع اسکان موقت که همان کانکس است از همان هفته اول کار را آغاز کردیم و روستای ده جامی اولین روستایی است که به کانکس تجهیز شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: از ۴۵ روز وعده‌ای که قرار بود به کمک قرارگاه خاتم ساخت و نصب ۸ هزار کانکس انجام شود ظرف ۳۸ روز این اقدام صورت گرفت و امروز بیش از ۲۰۰ دانشجو از دانشگاه امام حسین برای کمک به قرارگاه خاتم و سپاه‌های استانی در منطقه مشغول هستند.

وی یادآورشد: از مجموع کانکس‌ها ۵ هزار و ۴۶ کانکس که عواطف مردم به آن گره خورده خریداری، نصب و به زلزله زده‌ها تحویل داده شده است و بیش از ۱۷۰۰ سرویس بهداشتی در روستا‌ها نصب شده و بیش از ۷۰۰ واحد حمام سیار نیز جاسازی شده است.

رئیس قرارگاه بازسازی مناطق زلزله کرمانشاه با تاکید براینکه این خدمات در کمتر از ۴۵ روز ارایه شد تاکید کرد: ما در بحث اسکان دائم نیز اعلام آمادگی کردیم، اما به جز سازمان بهزیستی هیچ ارگانی درخواست نکرده است.

سردار فضلی در پایان با تاکید براینکه باید اسکان مردمی با سرعت بیشتری انجام شود خاطر نشان کرد: مسئولین باید موانع بر سر راه را از بین ببرند ما نیز همواره برای کمک اعلام آمادگی کرده و خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز نهم بهمن ماه هم برای آخرین بار به دولت برای کمک به اسکان دایم زلزله زدگان اعلام آمادگی می‌کنیم.

 

نظر شما