سخنگو سازمان غذا و دارو :

فروش اینترنتی کالاهای سلامت محور جرم است

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۱۰:۵۹:۲۱
کد خبر: ۶۷۰۵۹۳
فروش اینترنتی کالاهای سلامت محور جرم  است
سخنگوی سازمان غذا و دارو از ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی خبر داد و گفت: بسیاری از تبلیغات فرآورده های طبیعی و مکمل های گیاهی در شبکه های اجتماعی اغراق آمیز است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، کیانوش جهان‌پور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: تبلیغ و فروش هر گونه دارو اعم از مکمل و غیر مکمل، گیاهی و غیر گیاهی از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی جرم است و این سازمان با آن برخورد می کند، مردم هم موارد تخلف را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

  جهانپور تاکید کرد: فروش و تبلیغ هر کالای سلامت محور دیگر با پروانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هم باید با مجوز از سوی سازمان غذا و دارو باشد وکالاهای فاقد نشانه ، قابل خرید و مصرف نیستند.فروش اینترنتی و بر بستر فضای مجازی این دارو و نیز کالاهای سلامت محور فاقد مجوز تخلف است و در اغلب موارد سلامت مردم را تهدید می کند، مردم موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش بدهند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبلیغات اغواگرانه برخی داروها و فرآورده های طبیعی و مکمل های گیاهی در کانال های تلگرامی و کلا در بستر فضای مجازی گفت: بدون تردید برخی از این داروها و فرآوردههای طبیعی اصیل خواص اثبات شده‌ای دارند، اما استفاده از برخی عبارات غلوآمیز و اغراق آمیز در تبلیغ این داروها، بکارگیری واژگان عوامانه و بازی با کلمات است و مردم نباید  فریب اینگونه تبلیغات را بخورند.

او افزود: تبلیغ اغراق آمیز برخی داروها در فضای مجازی و بویژه کانال های تلگرامی موجب گمراهی مردم و بیماران و حتی توقف پروسه درمان آنها می شود وعواقب غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت. به همین دلیل بیماران نباید هیچ دارویی را از طریق مجاری غیر رسمی و بدون مجوز و فضای مجازی و کانال های تلگرامی خریداری و مصرف کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز