رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

طرح ترافیک جدید موجب فساد زدایی و رانت زدایی می شود

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۱۷:۰۰:۵۴
کد خبر: ۶۷۰۹۱۹
طرح ترافیک جدید موجب فساد زدایی و رانت زدایی می شود
رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات مهدی چمران به تصمیم شورای پنجم در خصوص طرح ترافیک جدید پایتخت گفت: این طرح که در شورای ترافیک شهر تهران به تصویب رسید و لایحه نحوه تعیین عوارض آن نیز در شورای شهر تهران تصویب شد، نه تنها رویکرد درآمدزایی ندارد بلکه با کاهش قابل توجه سهمیه هایی که در گذشته بی حساب و کتاب به افراد مختلف اختصاص می یافت راه های رانت و سوء استفاده را مسدود می کند.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری برنا، محمد سالاری درخصوص اظهار نظر رییس پیشین شورای اسلامی شهر تهران گفت: علی رغم اینکه من معتقدم این طرح می بایست بیشتر مورد بررسی محافل کارشناسی وذینفعان قرار می گرفت وسپس در شورای شهر مطرح می شد و این موضوع را چندبار در صحن شورا نیز تذکر دادم اما باور دارم اساس این طرح منجر به فساد زدایی و رانت زدایی جدی می شود.

وی افزود: طرح جدید ترافیک، درآمدزایی چندانی برای شهرداری نخواهد داشت چراکه سقف مجوزهای ورود به طرح ترافیک کاهش یافته و برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیز سقف تعیین شده است.

وی با اشاره به مزایای طرح جدید ترافیک اظهارداشت: اولین مزیت آن عدالت اجتماعی است یعنی امکان دسترسی همه مردم متناسب با نیازشان به این محدوده ایجاد شده است . هدف دیگر این طرح کاهش آلودگی هواست که در همین راستا یکی از اساسی‌ترین کارها در این زمینه ایجاد محدودیت برای خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی است.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین نحوه تعیین عوارض برای ساعات پیک و غیرپیک تردد در محدوده و نیز ساعت ورود و خروج به آن به نحوی انجام شده است که موجبات هدایت و راهبری سفرها را فراهم کرده است و نهایتا منجر به انضباط ترافیکی و کاهش آلودگی هوا می شود.

سالاری تاکید کرد: آنچه که مشخص است رفع تبعیض‌ها به عنوان یکی از اهداف اصلی طرح جدید ترافیکی مد نظر قرار گرفته است، حال آقای چمران بگوید طرح جدید ترافیک خیانت به شهروندان است یا تخصیص سهمیه های ویژه پر تعداد به افراد و گروه های خاص در طرح قدیم؟ !

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در مصاحبه ای به تصمیم شورای پنجم در خصوص طرح ترافیک جدید پایتخت حمله کرده و آن را طرحی ناپخته و تصویب آن را خیانت به شهروندان اعلام کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز