رییس سازمان محیط زیست:

طرح های تحقیقاتی برای احیاء تالاب ها در دانشگاه اصفهان در حال انجام است

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۱۵:۵۳:۲۱
کد خبر: ۶۷۱۲۸۳
طرح های تحقیقاتی برای احیاء تالاب ها در دانشگاه اصفهان در حال انجام است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آثار کمی از تالاب ها باقی مانده، گفت: طرح های تحقیقاتی برای احیاء تالاب ها در مرکز تحقیقاتی دانشگاه اصفهان در حال انجام است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، عیسی کلانتری روز پنجشنبه پس از بازدید از پناهگاه حیات وحش سلکه واقع در شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان در جمع خبرنگاران بیان داشت: آثار کمی از تالاب ها به دلایل مختلف مدیریتی باقی مانده، ولی دولت تمام تلاش خود را برای احیاء تالاب های کشور انجام می دهد.
وی با بیان اینکه طرح های تحقیقاتی برای احیاء تالاب ها در مرکز تحقیقاتی دانشگاه اصفهان در حال انجام است، افزود: در این طرح، از طریق فنآوری نانو، تالاب ها سریعاً تخلیه و احیاء می شوند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بعد از فروردین ماه پیش رو، نتیجه طرح تحقیقاتی مشخص و در صورت تائید، در تالاب های کشور انجام می شود در غیر این صورت، ادامه احیاء تالاب ها باید از شیوه های مکانیکی صورت گیرد.
به گفته کلانتری، برای اعتبارات اجرای طرح احیاء تالاب ها پس از انجام تحقیقات لازم، رایزنی هایی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر به گیلان، از رودخانه زرجوب رشت نیز بازدید کرد.
افتتاح پروژه هایی در شهرک صنعتی سفیدرود و همچنین افتتاح همزمان ساختمان های تازه ساخت اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه و اداره پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر از برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری به گیلان است.
پناهگاه حیات وحش سلکه با وسعتی افزون بر 32 هکتار در قسمت جنوبی تالاب انزلی و در محدوده شهرستان صومعه سراواقع شده و از جنوب به حاشیه مزارع روستاهای هنده خاله و صوفیانده، از غرب به رودخانه هنده خاله و از شرق به رودخانه ترابخاله محدود می شود.
دوم فوریه، روز جهانی تالاب ها و بر گرفته از تاریخ تصویب کنوانسیون تالاب ها در شهر رامسر است.

نظر شما