مطالعات نشان می دهد؛

زنان در معرض جدی حمله قلبی

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۱۸:۵۰:۳۰
کد خبر: ۶۷۱۳۲۱
زنان در معرض جدی حمله قلبی
نتایج یک آمارگیری علمی در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد علی رغم این موضوع که بیشتر زنان به خطر بیماری های قلبی به عنوان یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر واقف هستند، اطلاعات کمی از شرایط سلامت و بهداشت خود در این زمینه دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مطالعات پژوهشگران در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد علی رغم این که بیش از 92 درصد از زنان نسبت به بیماری های قلبی به عنوان یک عارضه بهداشت و سلامت عمومی اذعان دارند، اطلاعات شخصی مربوط به سلامت خود را جدی نگرفته و از خطر حملات قلبی برای خود آگاه نیستند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، اکثر زنان از ویژگی های شخصی خود برای اندازه گیری موارد مهم و کلیدی در سلامت قلب بی اطلاع هستند

موضوع فوق به این دلیل دارای اهمیت است که در جامعه ایالات متحده امریکا که مطالعات مورد نظر در آن انجام شده است، مرگ بر اثر بیماری های قلبی بسیار شایع بوده و یکی از اصلی ترین عوامل مرگ و میر زنان محسوب می شود.

دانستن موارد مهمی مانند فشار خون، کلسترول، قند خون، شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر می تواند در پیشگیری و مدیریت بیماری های قلبی موثر باشد.

این مطالعات با همکاری مرکز مشاوره مورنینگ، انجمن قلب آمریکا و مرکز بهداشت و درمانی سی وی اس (CVS Health) انجام شده و در آن بیش از هزار و 141 زن بزرگسال مورد مطالعه قرار گرفتند.

به گفته پژوهشگران، در این مطالعات مشخص شد که یک تناقض و پارادوکس بزرگ در رابطه با شرایط بهداشت و سلامت زنان وجود دارد زیرا تقریبا همه افراد مطالعه شده، شرایط مرتبط با قلب را مهم و نگران کننده دانسته و 45 درصد از این افراد نیز اعتقاد دارند که بیماری های قلبی عامل اصلی مرگ و میر زنان است اما در عین حال بیشتر آن ها عوامل خطرزا را نشناخته و درباره شرایط سلامتی خود اطلاعات کافی ندارند.

در این آمارگیری همچنین مشخص شد که 65 درصد از زنان از میزان فشار خون خود اطلاع داشته و در عین حال نسبت به سایر عوامل کلیدی که به بیماری های قلبی اشاره دارند، بی اطلاع هستند.

این آمار همچنین مشخص کرد که 57 درصد از زنان نسبت به سطح کلسترول خود آگاهی ندارند، 58 درصد از آن ها میزان قند خون خود را نمی دانند و 61 درصد نیز هیچ اطلاعی از شاخص توده بدنی خود نداشته و 62 درصد از زنان نیز از اندازه دور کمر خود مطلع نیستند.

پزشکان توصیه می کنند بهتر است برای حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نسبت به کسب آگاهی از موارد فوق اقدام کرده و از شرایط سلامت خود مطلع شوید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز