شهردار تهران اعلام کرد؛

ثبت ۳۰۰ هزار وام خانه اولی در تهران/ قرارگیری بودجه شهرداری برای اولین‌بار بر روی سایت عمومی

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۰:۴۱:۱۵
کد خبر: ۶۷۲۴۲۰
ثبت ۳۰۰ هزار وام خانه اولی در تهران/ قرارگیری بودجه شهرداری برای اولین‌بار بر روی سایت عمومی
شهردار تهران در خصوص بودجه شهرداری تهران، گفت: «شهرداری برای تنظیم بودجه سال 97 با محدودیت‌هایی مواجه است.»

به گزارش خبرنگار شهروشهروند خبرگزاری برنا، محمدعلی نجفی در چهل‌وسومین جلسه شورای شهر تهران، گفت: «این بودجه برای برنامه یک ساله شهرداری باید تنطیم می‌شد. حداقل اقدام این بود که به وعده شورا عمل کنیم.»

شهردار تهران با اشاره به اینکه برای تنظیم بودجه 97 با محدودیت‌هایی مواجه هستند، بیان کرد: «محدودیتها در مورد کسب منابع روشن است. در حال حاضر درمورد تغییر کاربری نسبت به سال ۹۶،  هزار میلیارد تومان کم کردهایم. محدودیت هزینهها، بخشی مربوط به حقوق ومزایا است.»

نجفی با بیان این مطلب که ابهامات مربوط به بودجه را مجلس تصویب کرده، گفت: «روشنترین مطلب مربوط به سهم شهرداری تهران نسبت به بودجه است. غیر عادلانه است که مجلس سهم شهر را نسبت به کلانشهر ها کم کرده است. این سهم معادل هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که امیدوارم اصلاح شود.»

وی در ادامه افزود: «اگر اصلاح نشود کسری بودجه خواهیم داشت. در مورد سقف بودجه میزان واقعی عملکرد ۹۵،  حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان است. اگر عملکرد بودجه سال ۹۵،  ۱۷ میلیارد بوده در سال ۹۷  باید تورم دو تا ده درصد اضافه کنیم.»

شهردار تهران خاطرنشان کرد: «در شهر تهران نزدیک به دوماه است که مسئله ساخت و ساخت رو به افزایش است و قیمت‌ها هم افزایش یافته اند که این عملکرد برابر با رونق مسکن است. حدود ۳۰۰ هزار وام خانه اولی در تهران صورت می گیرد.»

نجفی با اشاره به اینکه در تصمیم خزانه متمرکز صورت گرفتن وام یعنی افزایش درآمد ها، گفت: «این روند اتفاقی مثبت است و سقفی که در نظر گرفته شده واقع بینانه است. ‌به نسبت فرصت امسال تحول بنیادی داشته ایم.»

وی در ادامه افزود: «اولینبار است که بودجه را بر روی سایت عمومی قرار داده ایم که این قول شورا و شهرداری بوده است.»

نجفی بیان کرد: «روند کسب منابع از محل فروش شهر را متوقف کردهایم؛ این موضوع محدودیتهایی رابرای ما داشته است.»

شهردار تهران گفت: «بصورت ناگهانی از محل مالیات برارزش افزوده، سهم شهرداری تهران توسط مجلس نصف شده است. میزان واقعی عملکرد سال ۹۵ حدود ۱۷ هزارمیلیارد بوده و ۵ هزارمیلیارد وام بوده است. در سال ۹۷ باید تورم دوسال درنظر گرفته شود.»

نجفی با درخواست تصویب کلیات بودجه، بیان کرد: «پیشنهاد میکنم از فروش املاک کم نشود و به جای آن پرداخت به دیون اضافه شود.»

شهردار تهران با اشاره به اینکهصدرصد درآمدها محقق نمیشود، تصریح کرد: «اگر وام جدیدی گرفتهایم؛ در ازای آن بدهیهای قبلی را پرداخت کرده ایم. تراز بدهی ما نسبت به آن چیزی که تحویل گرفتهایم، کمتر است.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز