در صحن علنی شورای شهر مطرح شد،

کرایه یک متر اتاق در تهران بسیار گران است/ شهرداری انبارها را از وسایل فرسوده خالی کند

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۰:۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۷۳۵۰۲
کرایه یک متر اتاق در تهران بسیار گران است/ شهرداری انبارها را از وسایل فرسوده خالی کند
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: برای فروش تراکم عدد را کاهش یا افزایش دهیم تغییری ندارد چرا که شهرداری مکلف است پروانه صادر کند.

به گزارش گروه حوادث خبرگزاری برنا، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در خصوص تشویق به فروش تراکم در شهرداری گفت: جهت گیری همه ما باید به این سمت باشد که شهرفروشی کمتر اتفاق بیفتد و نباید شهرداری را به سمت درآمدهای غیرپایدار شهری که همان فروش تراکم است، تشویق کنیم.

وی افزود: وقتی عدد فروش تراکم افزایش یابد در حقیقت به شهرداری فشار وارد می شود که از طریق فروش تراکم این درآمد محقق شود.

فراهانی ادامه داد: اگر مبلغ تراکم در حد طرح تفضیلی و مجاز افزایش پیدا کند به شهرداری فشار وارد نمی شود؛ اما اگر مبلغ تراکم افزایش داشته باشد و رشد ساخت و ساز اتفاق نیافتد تقاضا برای رشد تراکم وجود نداشته باشد، برای اینکه شهرداری این درآمد را محقق کند مجبور خواهد بود تراکم بیشتری به فروش برساند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید به شهرداری فشار وارد شود که درآمد خود را از طریق تراکم محقق شود، خاطرنشان کرد: بحث کاهش فروش شهر و فروش تراکم از اصلی ترین شعارهای ما بوده که باید تحقق یابد. ما باید به سمتی حرکت کنیم که این درآمدها کم شود و درآمد پایدار شهری ایجاد شود.

فراهانی یادآور شد: از هر پیشنهادی که در راستای کاهش تراکم باشد دفاع میکنم و با هر پیشنهادی که در راستای افزایش تراکم باشد مخالفت می کنم.

پندار، نماینده شهرداری در شورای شهر تهران گفت: برای فروش تراکم عدد را کاهش یا افزایش دهیم تغییری ندارد چرا که شهرداری مکلف است پروانه صادر کند.

وی افزود: صدور پروانه ها در شهرداری بر مبنای دفترچه سال 93 صورت می‌گیرد که این دفترچه در سال 1395 اصلاح شده است. با تصویب این طرح صدور پروانه برمبنای دفترچه اصلاح شده و قوانین جدید اجرا خواهد شد.

محمود میرلوحی، در ادامه جلسه گفت: انبارهای گسترده ماشین آلات را به چشم دیده ام. آهن آلات فرسوده ساختمان شهرداری تهران ارزش بسیاری دارد.

وی افزود: با فروش آن ضایعات و تخلیه انبارهایی که ضایعات را نگهداری می‌کنند، درآمدزایی بسیار خوبی برای شهرداری تهران است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کرایه یک متر اتاق در تهران بسیار گران است، شهرداری انبارها را از وسایل فرسوده خالی کند و اجاره بدهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز