نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس در گفت‌وگو با برنا:

عمده‌ترین دلیل ترافیک تهران وجود همه مشاغل در این شهر است/ فرصت شغلی در کرج، ازدحام جمعیت تهران را کاهش می‌دهد

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۶:۰۸:۱۴
کد خبر: ۶۷۳۶۱۳
عمده‌ترین دلیل ترافیک تهران وجود همه مشاغل در این شهر است/ فرصت شغلی در کرج،  ازدحام جمعیت تهران را کاهش می‌دهد
اینطور به نظر می‌رسد که بزرگترین علت مهاجرت به تهران نبود تنوع شغلی در شهرهای اطراف است. مهاجرت اجباری افراد و ازدحام جمعیت در تهران باعث شده این سوال پیش بیاید که چرا تنوع شغلی در شهرهای اطراف ایجاد نمی‌شود تا افراد در شهر خودشان شغل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ازدحام جمعیت و تردد روزانه ساکنین شهرهای مجاور به تهران، شهروندان تهرانی را از این شلوغی بیش از حد عصبی کرده است. به نظر می‌رسد یکی از راه‌های موثر کاهش ازدحام و  تردد در تهران ایجاد شغل در شهرهای مجاور است.

اکثر شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها به دلایل مختلف با انواع پیشروی‌ها و توسعه‌های بی رویه و خارج از مقیاس مواجه شده‌اند و از آنجایی که این گسترش‌ها بدون آینده‌نگری مناسب بوده شهرها را با مسائل و مشکلات عدیده‌ای از جمله ازدحام و ترافیک سنگین، بخصوص در ساعات شروع و پایان کار اداری روبرو ساخته‌اند به نحوی که عملا طی کردن مسیر مستلزم اتلاف وقت فراوان و اغتشاشات روانی و عصبی در شهروندان است.

آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفته بود: « روزانه یک میلیون و ۲۵ هزار نفر از پیرامون به تهران رفت و آمد می‌کنند.» همچنین یکی از شهرهای همجوار تهران که بیشترین تردد و رفت‌وآمد را به تهران دارد، کرج است. روزانه حدود 200 هزار خودرو در محور تهران – کرج تردد دارد. درواقع بخش بزرگی از روزکاران از استان البرز به پایتخت می آیند.

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، گفت: « یکی ازدلایل عمده ترافیک و ازدحام بیش از حد در پایتخت وجود همه مشاغل در آن است. مجموعه‌ای ازشغل‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی در پایتخت وجود دارد.»

او با اشاره به اینکه حاشیه کلان‌شهرها ظرفیت و توان ایجاد همه شغل‌ها را در خود ندارد، افزود: «روزانه حدود 300هزار نفر از کرج به تهران برای کار تردد می‌کنند.»

کولیوند خاطرنشان کرد: «ایجاد فرصت‌های شغلی در کرج به تناسب خودش بسیاری از مشکلات در سطح کرج و تهران را حل کرده است.»

این نماینده حوزه انتخابیه کرج با بیان این مطلب که آمار درصد بیکاری در کرج، که در مجموعه وزارت کار نشان داده می شود برابر با 32هزار بیکار است، تصریح کرد: «برنامه ریزی انجام شده برای ایجاد فرصت‌های شغلی داخل کرج، در حوزه صنایع، کارگری و حمل‌ونقل است. اگر فرصت‌های شغلی بالایی در کرج ایجاد شود از تردد و ازدحام جمعیت به سمت تهران جلوگیری می شود.»

بنابراین طبق گفته مسئولین، کاهش جمعیت تهران در مقابل جمعیت جویای کار که روزانه از استان‌ها و شهرهای اطرف به تهران می‌آیند فقط در صورتی ممکن است که برای افراد در شهرهای خودشان اشتغال ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز