ارتقای سازمان غذا و داروی ایران در سطح بین المللی؛

ایران پنجاهمین عضو کنوانسیون بازرسی PIC/S سازمان غذا و دارو است

۱۳۹۶/۱۱/۲۰ - ۱۳:۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۷۴۹۶۶
ایران پنجاهمین عضو کنوانسیون بازرسی PIC/S سازمان غذا و دارو است
سازمان غذا و داروی ایران (IFDA) و آژانس دارو‌ها و تجهیزات پزشکی ترکیه (TMMDA) و COFEPRIS مکزیک رسما از سال ۲۰۱۸ در PIC/S پذیرفته شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، عضویت ایران در پروتکل PIC/S که بدنبال سال‌ها پیگیری در مجمع این کنوانسیون در چین تایپه قطعی شد، افتخار بزرگی برای صنعت دارو و دستگاه نظارتی ایران است.

پادمان PIC/S کنوانسیون بازرسی و ادیت صنایع داروسازی است که عمدتا کشور‌های توسعه یافته و اروپایی به عضویت آن پذیرفته شده اند، در بردارنده پروتکل‌هایی است که کشور‌های عضو آن استاندارد‌ها و الزاماتی را در زمینه GMP و بازرسی صنایع دارویی اعمال می‌کنند.

کشور‌ها و سازمان‌های عضو PIC/S باید ضوابط و الزاماتی را برای بازرسی و نظارت بر کیفیت تولید دارو رعایت کنند.

جمهوری اسلامی ایران پنجاهمین عضو این کنوانسیون است و تعداد کشور‌های آسیایی عضو این پروتکل نیز معدود و محدود است و هیچ کشوری جز ایران از کشور‌های خاورمیانه تاکنون به این کنوانسیون نپیوسته است.

عضویت در این کنوانسیون باعث ارتقای GMP صنعت داروی کشور و ارتقای مضاعف اعتبار دستگاه نظارتی ایران (سازمان غذا و دارو) می‌شود و پذیرش عضویت در این کنوانسیون به این معناست که دستگاه نظارتی ما بر پایه قواعد و استاندارد‌های برتر بین‌المللی عمل می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز