برنا گزارش می‌دهد؛

پاسخ انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه نوشیروانی به طرح شکایت بسیج

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۳:۵۶:۴۲
کد خبر: ۶۷۵۲۷۴
پاسخ انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه نوشیروانی به طرح شکایت بسیج
در آستانه برگزاری مسابقات بین المللی رباتیک در دانشگاه نوشیروانی بابل، عده‌ای بدون مجوز اقدام به نصب پرچم‌های آمریکا در تمام ورودی‌های دانشگاه کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، شنبه هفته گذشته – 14 بهمن ماه - در آستانه برگزاری مسابقات بین المللی رباتیک در دانشگاه نوشیروانی با حضور میهمانانی از کشورهای مختلف در ایام دهه فجر، افرادی ناشناس، اقدام به نصب پرچم‌های آمریکا در تمامی مبادی ورودی دانشگاه و دانشکده ها کرده بودند.

طی تماسهای مکرر فعالین علمی و سیاسی با مسئولین دانشگاه مشخص شد که این امر توسط عده ای  ناشناش صورت گرفته و  این افراد هیچ گونه مجوزی از شورای فرهنگی یا کمیته دهه فجر نداشته اند و پرچم ها جمع آوری شد.

 درادامه  انجمن بسیج دانشجویی با صدور یک بیانیه  دانشجویانی که برای حفظ منافع ملی کشور اقدام به کندن پرچم‌ها کرده بودند را خائن خواند  و با جمع آوری 70 امضا از بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان مازندران، از انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی شکایت کرد.

اما قضیه از چه قرار بود؟ 

مجید شیخ پور – دبیر انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه نوشیروانی در خصوص اتفاقات اخیر دانشگاه نوشیروانی، به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، گفت: «قرار بود چند روز قبل، مسابقات بین المللی رباتیک در دانشگاه برگزار شود که شرکت کنندگان خارجی هم در آن حضور داشته باشند.»

وی در ادامه افزود: «پس از نصب پرچم‌ها در ورودی دانشگاه و دانشکده‌ها، با پیگیری‌ها و پرس‌وجو از مسئولین دانشگاه مطلع شدیم که نصب این پرچم‌ها هیچگونه مجوزی از شورای فرهنگی دانشگاه نداشته است.»

شیخپور با اشاره به ایام دهه فجر، تصریح کرد: «داخل شورای فرهنگی مصوب شده بود کمیته‌ای تحت عنوان  دهه فجر متولی برگزاری برنامه‌های پیشنهادی و سیاستگذاری‌های مربوط به مراسم شود و همچنین مواردی که خاص و مهم است را در شورای فرهنگی مطرح کنند تا مجوز آن کار را بگیرد.»

دبیرانجمن فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه نوشیروانی با بیان این مطلب که نصب پرچم‌ها، مجوز کمیته‌ای که مسئولیت دهه فجر را برعهده گرفته را هم نداشته است، بیان کرد: « با توجه به برگزاری یک مسابقه بین المللی در دانشگاه و حضور شرکت کنندگان خارجی ،عده ای از دانشجویان پرچم‌های نصب شده از ورودی دانشگاه را برداشتند.»

شیخپور خاطرنشان کرد: «پرچم‌هایی که از روی زمین برداشته شد دارای هیچ مهر، تأیید و مجوزی نبودند. مکان‌های نامتعارف دانشگاه برای چسباندن بیانیه‌های سیاسی نیست. نگاه ما به این مسئله در کنار وطن دوستی و دشمنی با آمریکا و اسرائیل؛ سیاسی نبود بلکه در این بازه زمانی خاص و برگزاری مسابقات بین المللی، تنها هدف ما خدمت به کشور است.» 

همچنین قابل ذکر است تشکلی که اقدام به نصب خودسرانه پرچم‌ها کرده بود، مبادرت به طرح توهین‌های گسترده علیه انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی و طرح مطالبی واهی کرده ‌است. جمع‌آوری پرچم‌ها از مبادی ورودی دانشگاه توسط جمعی از دانشجویان، در شرایطی صورت پذیرفت که پرچم‌های مذکور دارای هیچ گونه مهر رسمی نبوده و اساسا این نوع تبلیغ و محتوا‌سازی نامتعارف نوعی توهین به دانشگاهیان و نقض قوانین و مقررات دانشگاه محسوب می‌شود و همچنین به خطر افتادن اعتبار و آبروی دانشگاه و کشور در آستانه‌ی برگزاری مسابقات بین‌المللی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز