وزیر علوم اعلام کرد:

پذیرش دانشجوی خارجی هم اکنون در دستور کار دانشگاه‌های کشور

۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۱۴:۲۲:۵۲
کد خبر: ۶۷۵۴۳۸
پذیرش دانشجوی خارجی هم اکنون در دستور کار دانشگاه‌های کشور
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «پذیرش دانشجوی خارجی هم اکنون در دستور کار دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است.»

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، غلامی در مراسم بهره برداری از سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا، با اشاره به کاهش دانشجو و ورودی به دانشگاه‌ها، افزود: «با توجه به وجود استادان برجسته و امکان تحصیلات تکمیلی در بسیاری از دانشگاه‌های کشور شرایط این کار فراهم است.»

وی ایجاد دانشگاه "دی هشت" برای پذیرش دانشجویان کشور‌های مسلمان عضو این گروه در دانشگاه بوعلی سینا را فرصت مناسبی برای جذب دانشجویان خارجی بیان کرد.

گروه دی هشت یا گروه هشت را کشور‌های "مسلمان درحال توسعه" که اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه تشکیل میدهند.

اهداف اصلی گروه دی‌هشت در آغاز تشکیل توسعه اقتصادی، اجتماعی، تقویت موقعیت کشور‌های در حال توسعه در اقتصاد جهانی، ایجاد تنوع و موقعیت‌های جدید در روابط بازرگانی و ارتقای سطح زندگی مردم در کشور‌های عضو و پایه گذار آن نجم الدین اربکان نخست وزیر اسبق و اسلامگرای ترکیه بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین خاطر نشان کرد: «طرح افزایش مهارت و توان اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها نیز، از دیگر برنامه‌ها برای آشنا کردن دانشجویان با مهارت‌های شغلی در این وزارت است.»

سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا ۳۷۰ متر مربع مساحت دارد و در ۲ طبقه با بیش از یک میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است و ظرفیت ۳۷۰ نفر را دارد.

 

نظر شما