برخورداری در گفت و گو با برنا مطرح کرد ؛

رئیس دانشگاه علم و صنعت: حرف هایی که درباره کنکور زده می شود بی پایه و اساس است

۱۳۹۶/۱۱/۲۷ - ۰۸:۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۷۷۳۳۴
رئیس دانشگاه علم و صنعت: حرف هایی که درباره کنکور زده می شود 
بی پایه و اساس است
رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت : برای جایگزین کنکور در ایران، از روش سایر کشورها مانند ژاپن، هند، و ... نیز استفاده می شود و جایگزین سایر کشور ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، روش جایگزین کنکور،  مسئله ای است که سوال های بسیاری را در ذهن ها بوجود آورده است. در این زمنیه با محمد علی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت، گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید :

محمد علی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت، درباره روش های جایگزین کنکور در سایر کشورها در مقایسه با ایران به خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا گفت: « لایحه حذف کنکور، چند سالی است که درگیر و دار تصویب و اصلاح است. چیزی که در این بین بسیار مهم است، مسئله جایگزین کنکور و معیار صحیح سنجش دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه برای جایگزین کنکور در ایران، از روش سایر کشورها  مانند ژاپن، هند، و ... نیز استفاده می شود و جایگزین سایر کشور ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد بیان داشت :  طبیعتا در این مورد باید مطالعه شود و مطالعه هم شده است. عملکرد سایر کشورها نیز مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به تجربه سایر کشور ها روش جایگزین مناسب انجام می شود. حرف هایی که درباره کنکور زده شده، بی پایه و اساس نیست.»

او درباره اعتبار مدارک دانشگاه ایران در سایر کشور ها گفت: « مدارک صادر شده از سایر دانشگاه های ایران، تاجایی که من اطلاع دارم، در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی نه تنها به رسمیت شناخته می شود بلکه اکثر دانشجویانی که از ایران به خارج از ایران می رود، نه تنها در دوره ای که پذیرفته شده اند بلکه در دوره بعدی نیز، دانشجویان ممتازی هستند. مدرک ایران در کشورهای پیشرفته هیچ مشکلی ندارد مگر سیستمی باشد که پذیرش در آن ضوابط سختی داشته باشد.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز