کوهستان‌های اکوادور؛

ترسناک و زیبا‌ترین تاب جهان را ببینید

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۸:۵۱:۱۵
کد خبر: ۶۷۷۳۷۷
ترسناک و زیبا‌ترین تاب جهان را ببینید
تا به حال به تاب بازی روی پرتگاهی خطرناک فکر کرده اید؟ شاید فکر کنید داریم درباره داستانی خیالی حرف می زنیم اما همچین تابی وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، این تاب ترسناک از درختی در کوهستان های اکوادور آویزان است و کسانی که تشنه هیجان هستند برای تجربه این تاب بازی خودشان را به قله می رسانند. این تاب ترسناک ترین تاب دنیا ست و سوارشدن بر روی آن دل شیر می خواهد.

این تاب در کنار خانه ای درختی بر روی قله ای بلند قرار دارد شاید بپرسید در آن ارتفاع خانه درختی برای چه ساخته شده است؟ دلیل ساخته شدن این خانه یک کوه آتشفشان بود! در نزدیکی شهر بانوس در اکوادور کوه آتشفشانی به اسم «تونگوراهوا» هست که در گذشته فوران های زیادی داشت. از آنجایی که درست در دامنه های این کوه شهری بزرگ قرار داشت باید همیشه کسی از این کوه دیده بانی می کرد تا در صورت فوران، شهر را خبر کند.

وظیفه این دیدبانی به عهده شخصی به اسم «کارلوس سانچز» بود، او به ۱٫۵ کیلومتری دهانه آتشفشان رفت و در قله ای سرسبز بر روی یک تک درخت، خانه ای ساخت تا بتواند از آن بالا فعالیت های آتشفشانی را بررسی و یادداشت کند.

 

شهر بانوس دقیقا در فاصله ۸ کیلومتری پای این کوه قرار گرفته برای همین در صورت فوران گدازه های آتشفشانی ممکن بود شهر آسیب های زیادی ببیند. یک روز «کارلوس سانچز» بر روی درخت در حال تماشای کوه بود که ناگهان گدازه های زیادی را دید که به سرعت به سمت شهر در حال حرکت بودند. خوشبختانه او مجهز به بی سیم بود و خیلی سریع به مسئولان خبر داد و شهر به موقع تخلیه شد.

خانواده «سانچز» بیشتر وقت ها آخر هفته ها برای دیدن او به خانه درختی می رفتند و از آنجایی که در بالای کوه هیچ سرگرمی ای وجود نداشت او تصمیم گرفت تا برای اینکه حوصله فرزندانش سر نرود یک تاب کوچک چوبی درست کند. این تاب بلند از شاخه درخت آویزان بود و از لبه کوه می گذشت. وقتی عکسهای این تاب در اینترنت پخش شد اینجا خیلی زود به محلی برای رفت و آمد گردشگران تبدیل شد. اینجا امروز آنقدر شلوغ شده که سانچز می گوید دلش برای آن روزهایی که به همراه فرزندانش به این خانه می آمد و در سکوت و آرامش از آتشفشان دیده بانی می کرد تنگ شده است. در آن سال ها خانواده سانچز نیاز به پول داشتند و او مجبور بود برای کار به این محل بیاید و از آتشفشان دیده بانی کند.

تاب سواری در آخر دنیا

گردشگران از سراسر دنیا به قله این کوه می روند تا تاب سواری کنند و از پیکنیک گرفتن در این مکان خوش آب و هوا لذت ببرند. هر کسی که به بازدید این خانه می رود باید در دفترچه ای که در داخل این خانه هست یادداشت بگذارد. در این دفترچه پیغام هایی به زبان انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، چینی، ژاپنی و عربی نوشته شده به طوری که زبان های متنوعی ای که برای نوشتن در این دفترچه به کار رفته به خوبی نشان می دهد که این تاب و این درخت چقدر در دنیا معروف است. تا امروز کارلوس ۱۰ دفتر دارد که پر از یادداشت گردشگران شده اند.

جاذبه های اکوادور

در کمتر از ۵ سال این کوه تبدیل شد به بهشتی برای تاب سواری. حتی در دامنه های کوه هم جاذبه های زیادی برپا شده اما خانه درختی که درست بر روی قله کوه قرار دارد با چشم اندازهای باشکوه همچنان بهترین جاذبه این ناحیه است. در روزهایی که خبری از ابر نباشد به راحتی می توانید کوه  تونگوراهوا را از این بالا تماشا کنید، کوهی که ترجمه اسمش به زبان محلی یعنی «گلوگاه آتش».

تابی عجیب در اکوادور

رسانه ها به این تاب اسم های مختلفی داده اند که معروف ترین آن ها تاب مرگ و تاب سواری در لبه دنیاست. با نشستن بر روی این تاب، معلق ماندن بین هوا و زمین در ارتفاعی بلند و تماشای چشم اندازهای خیره کننده انگار به آخر دنیا رسیده اید. در گذشته این تاب ترسناک تر از حالا بود و فقط از روی شاخه ای نازک معلق مانده بود اما وقتی گردشگرانش زیاد شد برای ایمنی، تاب را از روی میله ای فلزی آویزان کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز