معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با برنا:

مغازه‌دارانی که اجناس خود را در پیاده‌رو می‌گذارند پلمپ می‌شوند

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۵:۴۹:۱۳
کد خبر: ۶۷۸۳۸۴
مغازه‌دارانی که اجناس خود را در پیاده‌رو می‌گذارند پلمپ می‌شوند
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: به هیچ عنوان مغازه داران نباید اجناسی که متعلق به مغازه شان است را به حریم پیاده رو بیاورند ، قانون موظف کرده با این افراد برخورد و در صورت تکرار پلمپ شوند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا،  نزدیک هر بقالی و سوپر مارکت و میوه فروشی شهر که می‌شوید شاهد انبوهی از اجناس مغازه خواهید بود که قسمتی از پیاده رو را گرفته است و جالب اینکه حتی گاهی مغازه‌داران مالک قسمتی از خیابان که مقابل در ورودی مغازه‌های‌شان هم است شده اند و با گذاشتن مثلا جعبه میوه، اجازه پارک خودرو و تردد افراد را هم نمی‌دهند، اینکه آیا قانون چنین اجازه ای را به این مغازه داران می‌دهد یا خیر و آیا شامل قوانین سدمعبر می شوند یا خیر موضوعی بود که با معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

کامران زنگیشه، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری  برنا، در مورد برخورد شهرداری با مغازه‌هایی که اجناس خود را بیرون  از حد و حدود خود می‌گذارند گفت: از نظر قانونی مغازه‌داران حق گذاشتن اجناس خودرا بیرون از مغازه ندارند.

وی افزود:  به هیچ عنوان مغازه داران نباید  اجناس را بیرون بگذارند، برای مثال تعمیرگاه وسایل نقلیه که ظرفیت دو خودرو را دارد حق پارک سومین خودرو را در پیاده رو ندارد و در صورت مشاهده، شهرداری اجازه برخورد با این مغازه‌داران متخلف را دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برخورد جدی شهرداری تهران با مغازه داران متخلف گفت: بر اساس  بند 20 ماده 55 با اصنافی که ایجاد آلودگی صوتی و یا مزاحمت و همچنین آلودگی برای محیط زیست ایجاد کنند برخورد جدی می‌کنیم.

زنگیشه ادامه داد: برخورد با مغازه‌دارانی که اجناس خود را از حریم مغازه خارج کرده و به حریم پیاده رو وارد شده اند در حیطه وظایف  شهرداری تهران است اما در خصوص غصب خیابان مقابل مغازه های‌شان   پلیس راهور باید وارد عمل شود. شهروندان در صورت مشاهده چنین تخلفاتی باید به شهرداری گزارش دهند  تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مورد اشد مجازات برای اصنافی که چنین  تخلفاتی را انجام می‌دهند  گفت: در مرحله اول می شود که تنها تذکر داده شود ولی در صورت تکرار به پلمپ مغازه خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز