مهم‌ترین هدف ما در حوزه درمان، «نظارت» است

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۴:۲۴:۲۳
کد خبر: ۶۷۸۴۰۸
مهم‌ترین هدف ما در حوزه درمان، «نظارت» است
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مهم‌ترین کار در حوزه بهداشت و درمان آگاهی مردم از حق قانونی خودشان است، گفت: چنانچه مردم با حق قانونی خود آشنا شوند، بزرگ‌ترین نظارت اتفاق می‌افتد و می‌تواند باعث نهادینه شدن نظارت در جامعه و امنیت در سلامت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  سلامت خبرگزاری برنا، دکتر قاسم جان بابایی در همایش سراسری مدیران و روسای اداره‌های نظارت بر درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و روسای شعب تعزیرات سراسر کشور گفت: آنچه که در وزارت بهداشت به دنبال آن هستیم، دفاع و صیانت از حقوق بیمار است.
وی افرود: وزارت بهداشت بیش از اینکه مجری خدمت باشد، نقش سیاست‌گذاری در خدمت و نظارت بر انجام خدمت را برعهده دارد، ممکن است در کشورهای مختلف اجرای خدمت را حتی سازمان ها و تشکل های دیگر هم انجام دهد، اما وزارت بهداشت نقش سیاست گذاری و نظارت بر اجرای آن سیاست ها را دارد، بنابراین مهم ترین هدف ما در حوزه درمان، نظارت است.
 جان بابایی ادامه داد: اصل خدمت به مردم از نظر سازمان بهداشت جهانی، ارائه خدمات ایمن، در دسترس و ارزان به مردم است.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه با جدی گرفتن مبحث نظارت، خدمت نا ایمن به مردم ارائه نخواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف کلان برنامه تحول نظام سلامت، دسترسی مردم به خدمات ایمن است، این بدان معناست که اصل نظارت در طرح تحول سلامت نهفته است.

جان بابایی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه ما این است که از فعالیت مراکز غیر استاندارد و افراد متخلف جلوگیری کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی دیگر از چالش ها، مشاهده برخی تبلیغات غیرمجاز و بی اساس در سطح شهر و فضای مجازی است که خدمتی را تبلیغ می کنند و این تبلیغات در واقع سلامت مردم را نشانه می گیرد، زیرا نمی توان از ایمن بودن خدمت و افرادی که آن خدمات را ارائه می دهند، مطمئن بود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین کار در حوزه بهداشت و درمان آگاهی مردم از حق قانونی خودشان است، اظهار داشت: چنانچه مردم با حق قانونی خود آشنا شوند، بزرگ ترین نظارت اتفاق می افتد و می تواند باعث نهادینه شدن نظارت در جامعه و امنیت در سلامت می شود.
جان بابایی خاطرنشان کرد: یکی از نعمت های ما بعد از انقلاب اسلامی، افزایش تعداد دانشگاه ها و موسسات آموزشی بوده که به افزایش سطح تحصیلات مردم و هوشیاری آنها انجامیده است و لذا آگاهی بیشتر مردم به تقویت نقش نظارتی آنها در جامعه کمک می کند.

بنابر اعلام وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اصل کار ما این است که پیشگیری و آگاهی اتفاق افتد و هدف ما این است خدمات ایمن را در کنار خدمات ارزان که ارمغان طرح تحول سلامت است به مردم ارائه دهیم و با محکم برداشتن گام‌های نظارت، از رخداد اتفاقات ناخواسته پیشگیری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز