معاون راهبردی شرکت نوونوردیسک در گفت و گو با برنا :

برای کنترل بیماری دیابت، شیب صعودی آن را باید کم کرد/ ۴۵۰ میلیون نفر دیابتی وجود دارند

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۹:۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۷۸۶۳۷
برای کنترل بیماری دیابت، شیب صعودی آن را باید کم کرد/ ۴۵۰ میلیون نفر دیابتی وجود دارند
شیوع و بروز دیابت در ایران رو به افزایش است. برای کاهش این امر لزوم آموزش عموم جامعه در خصوص اصلاح شیوه زندگی، رژیم غذایی مناسب و افزایش فعالیت بدنی، آشکار است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، بیماری دیابت از بیماریهای مزمن نسبتاً شایع در جهان است که به‌طور متفاوتی تمام نژادها را درگیر می‌سازد. شیوع و بروز بیماری در بسیاری از جوامع به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش دارد.

در بسیاری از موارد افراد ممکن است به دیابت مبتلا باشند درحالیکه کاملا از این موضوع بی اطلاع هستند. دلیل اصلی این امر این است که این علائم ، زمانی که خود به خود بروز می یابند ، بی ضرر به نظر می رسد . با این حال، هر چه دیابت زودتر تشخیص داده شود شانس پیشگیری از عوارض جدی دیابت ، بیشتر است.

علی مستوفی – معاون راهبردی شرکت نوونوردیسک در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، با بیان این مطلب که حود 10 درصد از ایرانیان به بیماری دیابت مبتلا هستند، عنوان کرد: «4.5 تا 5 میلیون نفر از جمعیت ایران به دیابت دچار هستند.»

وی با اشاره به اینکه ویژگی مثبت بیماری دیابت، کنترل شدن آن توسط افراد است، بیان کرد: «اگر دیابت کنترل نشود باعث عوارض چشمی از جمله کور شدن، عوارض کلیوی، سکته قلبی،  قطع عضو و ... خواهد شد.»

مستوفی در ادامه افزود: «اگر کاری در مورد پیشگیری از دیابت انجام نشود، آمار فعلی در آینده افزایش خواهد داشت. باید شیب این روند صعودی را کند کرد تا به  شکل بهتری آن را کنترل کرد.» 

معاون راهبردی شرکت نوونوردیسک با بیان این مطلب که دیابت در سراسر دنیا به بحران تبدیل شده است، تصریح کرد: «450 میلیون نفر در دنیا به بیماری دیابت مبتلا هستند که ممکن است در بیست سال آینده این آمار به 700 میلیون نفر برسد. دیابت یک بیماری جهانی است که همگان را نگران خود کرده است.»

وی با اشاره به اینکه آشکارترین علائم دیابت نوع 2 در افراد پرنوشی و پراداری است، بیان کرد: «افرادی که چاق‌تر هستند از ریسک بالاتری برای ابتلا به دیابت برخوردار هستند. اگر فردی وزن بالا یعنی  دچار چاقی مرکزی  و پرنوشی و پرادراری داشته باشد، باید برای اطمینان از سلامت خود به پزشک مراجعه کند.»

معاون راهبردی شرکت نونردیسک  با بیان این مطلب که وزارت بهدات در خصوص پیشگیری از دیابت فعالیت‌های بسیاری انجام داده، خاطرنشان کرد:  «آموزش پزشکان و پرستاران از جمله کارهای مهم وزارت بهداشت در پیشگیری است ، همچنین وزارت بهداشت یک طرح از دیابت نوشته‌ که شامل پشیگری، کنترل و درمان است. از جمله کارهای مهم دیگر، مالیات گذاشتن برای نوشابه‌ها و مواد قندال است، که این هزینه  مالیات صرف بهبود بیماران دیابتی می‌شود.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز