معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با برنا:

تجمیع بودجه حوزه جوانان، تنها راه‌حل اشتغال‌زایی است/ تکلیف بودجه جوانان تا سوم اسفند مشخص می‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۵:۴۷:۰۵
کد خبر: ۶۷۹۰۹۱
تجمیع بودجه حوزه جوانان، تنها راه‌حل اشتغال‌زایی است/ تکلیف بودجه جوانان تا سوم اسفند مشخص می‌شود
معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به افزایش تعدد بین بخشی شدن موضوعات گفت: « تنها راه حل اشتغال‌زایی در حوزه جوانان، تجمیع بودجه است.»

محمدمهدی تندگویان - معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا،  در خصوص تخصیص ندادن تسهیلات ۰.۲۷ درصد از مالیات ارزش افزوده به وزارت جوانان برای حوزه اشتغال، گفت: «در موضوعاتی که از چند سازمان تشکیل می‌شوند همیشه با این مشکل رو به رو هستیم که بالاخره چه نهاد یا سازمانی باید این موضوع را حل کند.»

وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال جوانان و اعتبارات آن مربوط به وزارتخانه‌های دیگر و پیگیری کردن وزارت ورزش و جوانان است،  بیان کرد: «متاسفانه وزارتخانه‌هایی که از دو سازمان تلفیق می‌شوند، اگر پاسخ یا عملکرد مناسبی نداشته باشند، ما امکان برخورد با آن‌ها را نداریم. در بحث ورود به بودجه و اعتبارات و رصد مالی، هیچ اختیاری نداشته و نداریم که همین امر موجب می‌شود همیشه موضوعات همینگونه باقی بماند.»

تندگویان با اشاره به افزایش تعدد بین بخشی شدن موضوعات، تصریح کرد: «در حال حاضر مشخص نیست جمع‌بندی موضوعات برعهده چه سازمان یا بخشی است. وظیفه ما پیگیری کردن است تا مطالبات را در این حوزه زنده نگه داریم اما در انتها اقدام و عملیاتی کردن موضوع با ما نیست چون در کل اعتبارات به معاونت ساماندهی امور جوانان پرداخت نمی‌شود.»

وی با بیان این مطلب که درحال حاضر تخصیص بودجه در مجلس در حال تصویب شدن است، گفت: «در کمیسیون تلفیق قرار بوده که ردیف‌هایی از  بودجه جوانان حذف شود اما نسبت به این موضوع اعتراض و با تک تک اعضای کمیسیون تلفیق صحبت کردیم تا اینکه در کمیسیون تلفیق این لایحه به گونه‌ای گذر کرد. این لایحه در صحن مانده و بنابر تصمیم گیری مجلس قرار است تکلیف بودجه نهایتا تا 3 اسفند ماه مشخص شود. ما با لایحه بودجه مشکلی نداریم بلکه همیشه در آینده، در تخصیصِ بودجه دچار مشکل می‌شویم.»

معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان در ادامه افزود: «به علت مشکلات مختلف کشور و موضوعات اقتصادی متعددی که دولت با آن درگیر است، در اکثر وزارتخانه‌ها عدد و ارقامی که به بودجه تخصیص داده می‌شود، در پایان پرداخت نمی‌شود. بگونه‌ای که بحث اعتبارات بودجه به تصویب می‌رسد اما در پایان سال هیچ بودجه‌ای پرداخت نمی‌شود.»

تندگویان با بیان این مطلب که امسال در وزارت ورزش و جوانان در حوزه ستادی معاونت جوانان هیچ تخصیصی نداشته‌ایم، عنوان کرد: «همه اعتبارات به صورت استانی توزیع شده اما ستادی هیچ اعتباری نداشته‌ایم تا بتوانیم فعالیت‌های ملی ستادی را انجام دهیم. دلیل این مشکلات، وضعیت اقتصادی دولت است که شامل حال همه وزارتخانه‌ها می‌شود.»

معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان تصریح کرد: «برای حل این مشکلات دولت پیشنهاد تفکیک معاونت جوانان از  وزارت ورزش و جوانان و تبدیل آن به سازمان ملی جوانان به عنوان جایگاهی که به معاونت رییس جمهور تبدیل شود، را مطرح کرده است. با این تفکیک کل اعتبارات  و عملکرد حوزه جوانان جایگاه بالاتری برای پیگیری پیدا می‌کند  و وزارتخانه‌ها موظف به گزارش دادن می‌شوند. اما درحال حاضر چون زیرمجموعه وزارتخانه هستیم  امکان رصد عملکرد وزارتخانه‌ها و دخالت در اعتبارات‌شان میسر نیست.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز