برنا خبر می دهد؛

آخرین جزییات عملیات ردیابی هواپیما

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۷:۴۸:۴۷
کد خبر: ۶۷۹۲۱۱
آخرین جزییات عملیات ردیابی هواپیما
رئیس هیئت کوهنوردی در خصوص آخرین جزئیات عملیات ردیابی هواپیما سقوط کرده گفت: «هوا منطقه‌ی کوه دنا آفتابی است. 8 تیم کوهنوردی ادامه عملیات ردیابی را از بامداد امروز با روشن شدن هوا آغاز کرده‌اند و تا 3 ساعت دیگر بالگردها می‌توانند محل لاشه هواپیما را پیدا کنند.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، رئیس هیئت کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد  درباره وضعیت جوی محل حادثه گفت: « هوای منطقه آفتابی شده اما در ارتفاعات بالا همچنان مه گرفتگی وجود دارد و دید کافی وجود ندارد با این شرایط در حال حاضر یک فروند بالگرد در  جستجو محل حادثه است.»

او درباره تعداد و جزئیات تیمهایکوهنوردی که در حال حاضر به جستجو برای یافتن مسافران و لاشه هواپیما مشغول هستند گفت: «3 تیم امدادی از منطقه پادنا و یک تیم امدادی از منطقه سی‌سخت به محل حادثه اعزام شدهاند که البته هنوز به محل حادثه نرسیدهاند.تیمهای امدادی زیادی به محل حادثه اعزام شدهاندو پایتخت نیز نیرو اعزام شده است . هم اکنونتیم باشگاه دماوند تهران، 8 تیم 5 نفره از سی‌سخت دنا، 5 الی 6 تیم هم از شهرستان یاسوج عملیات جستجو را ادامه می دهند.»

او درباره محل دقیق سقوط هواپیما گفت: «هنوز محل دقیق سقوط هواپیما  مشخص نیست ،تیمهای امدادی در یک محدوده مشخص در حال جستجو لاشه هواپیما هستند. متاسفانه این هواپیما به سیستم مکان یاب مجهز نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه سیستم ردیاب این هواپیما به علت پرداخت نکردن هزینه از سوی شرکت هواپیمایی غیرفعال بود.»

او درباره روند عملیات جستجو گفت: « وضعیت بهبود یافته و هوا آفتابی شده است ، ظرف دو الی سه ساعت آینده میتوانیم لاشه هواپیما را پیدا کنیم. در حال حاضر با سه تیم فنی، با بالگرد عازم محل حادثه هستیم.»

او درباره مسیرهایی ردیابی   به خبرنگار برنا چنین گفت: «  مسیر دقیق هنوز مشخص نیست. قصد داریم از مسیر هوایی وارد منطقه شویم.  مسیری که تیم های نجات در حال پیمودن آن هستند از سمت روستای نوگل هست و این مسیر، کمپ اصلی تیم امدادا و نجات است.»

او درباره احتمال زنده بودن سرنشینان این هواپیما گفت: « با توجه به وضعیت جوی و قرائن و شواهد، احتمال زنده مانده آن ها بسیار کم است. احتمالا هواپیما با کوه برخورد مستقیم داشته است. البته با توجه به هوای ابری، دقیقا مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده است . نقص فنی هم در این حادثه دخیل بوده است.»

 

 

نظر شما