سفیر سلامت در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر منصوب شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۰۹:۵۷:۰۳
کد خبر: ۶۸۰۷۹۶
سفیر سلامت در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر منصوب شد
عباس امیر معافی از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان سفیر سلامت در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر منصوب شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ در مراسم چهاردهمین سال رهایی عباس امیر معافی از دام اعتیاد که در محل کنگره ۶۰ برگزار شد، دکتر رضا شجیع دبیر شورای راهبردی و رئیس دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان، با حضور در این مراسم، حکم امیر معافی را به وی اهدا کرد.

عباس امیر معافی متولد سال 1360 است که بعد از 10 سال مصرف مواد مخدر سرانجام در سن 21 سالگی به کمک یک سازمان غیر دولتی به نام کنگره 60 موفق به درمان شد و اکنون ۱۴ سال است که از دام اعتیاد رهایی یافته؛ وی پس از رهایی به ورزش تیراندازی با تیر و کمان روی آورد و بعد از مدت کوتاهی به عضویت تیم ملی تیراندازی با تیر و کمان درآمد.

در حکمی که توسط دکتر احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان صادر شده آمده است:

جناب آقای عباس امیر معافی

قهرمان ارزنده تیراندازی با کمان کشور

 

ساختن فردایی بهتر برای خود و جامعه تنها با ایمان و اراده میسر می شود. و ما هیچگاه از یاد نخواهیم برد که شما چگونه این واژگان را به درستی معنا بخشیدید و با عزمی راسخ توانستید نه تنها از دام اعتیاد رها شوید، بلکه به عنوان یک ورزشکار ملی و فعال رسانه ای در راه مبارزه با مصرف مواد مخدر و یاری به آسیب دیدگان گام بردارید.

به پاس قدردانی از تلاش های شما و به مناسبت چهاردهمین سال رهایی از بند اعتیاد و پایمردی در این مسیر، بدین وسیله جنابعالی را به عنوان سفیر سلامت در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر منصوب می نمایم.

امید است به یاری خداوند متعال و با همراهی نهادها و بخشهای تاثیرگذار جامعه بویژه دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان، بتوانید در راه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی موفق بوده و نقشی موثر در این راستا ایفا نمایید.

برای شما سلامتی توام با موفقیت روزافزون را از خداوند منان مسئلت می نمایم.

شایان ذکر است  جمعیت احیای انسانی (کنگره 60)، از سازمان‌های مردم نهاد و فعال در حوزه اعتیاد و مواد مخدر است که در سال 1378 بر اساس اصل پذیرفته شده کمک یک فرد رها شده از دام اعتیاد، به فرد در حال مصرف مواد مخدر یا معتاد تأسیس شده است. این سازمان مردمی از وزارت کشور، درزمینهٔ کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد در سطح ملی، دارای پروانه تأسیس و فعالیت می‌باشد. این کنگره دارای تیم های ورزشی متعددی از قبیل ورزش باستانی، تیرکمان، راگبی، فوتبال، والیبال، شنا، تنیس روی میز، کشتی، شطرنج، دارت، بدمینتون، طناب کشی، ایروبیک، فریزبی و آمادگی جسمانی است.

 

نظر شما