نماینده اهواز در مجلس در گفت و گو با برنا مطرح کرد ؛

ساری : موج مهاجرت جوانان جویای کار ایرانی به کشورهای عربی بعد از ۷۰ سال

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۰:۳۹:۵۶
کد خبر: ۶۸۱۱۳۰
ساری : موج مهاجرت جوانان جویای کار ایرانی به کشورهای عربی بعد از ۷۰ سال
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر قرار باشد از مهاجرت کارگران ممانعت به عمل آوریم، باید در وهله اول عرصه اشتغال و کارآفرینی را ارتقا دهیم و با تامین منابع، حقوقی متناسب با میزان فعالیت و نیاز این قشر درنظر بگیریم، در غیر این صورت برخورد با این کارگران به مصلحت کشور نخواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، از هفتاد سال پیش مهاجرت جوانان و کارگران ایرانی به کشورهای عربی متوقف شده بود و دیگر جوانان جویای کار به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای یافتن شغل مهاجرت نمی کردند ولی این روزها شاهد شکل گیری دوباره این مشکل هستیم . در این خصوص با نماینده اهواز در مجلس گفت و گویی داشتیم و وی از علل ایجاد مهاجرت ها اینگونه گفت که در ادامه می خوانید:

علی ساری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در مورد افزایش مهاجرت جوانان به کشور های حاشیه خلیج فارس در چند سال اخیر گفت: از هفتاد سال پیش مهاجرت جوانان متقاضی کار ایرانی به کشورهای عربی دیگر وجود نداشت ولی حال شاهد این سفرهای کاری هستیم . اگر جوانان ایرانی  به سمت کشور های عربی می روند و حتی به کارگری  تن می دهد  دلیل اصلی به شرایط کار برمی گردد. در ایران یک فرد تحصیل کرده وقتی شروع به کار می کند آنهم به طور مثال با  مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد  حقوق  ماهیانه یک میلیون تومان دریافت می کند این در حالی است که در کشوری مانند کویت که در حال جذب کارگر است،  هر فردی که در این کشور فعالیت کارگری می کند حداقل روزی 10 دینار که به پول ایران چیزی حدود 40 هزار تومان است  کسب درآمد دارد .

نماینده اهواز در مجلس با اشاره به بالا بودن  کسب درآمد در کشور های عربی گفت: جوان ایرانی با توجه به پایین بودن درآمد در کشور به این نتیجه می رسد که در کشور های عربی می تواند در آمد بیشتری داشته باشد و با این حساب که در ایران حداقل 1 میلیون تومان  درآمد دارد اما در کشور های حاشیه خلیج فارس حدود 10 میلیون تومان درآمد خواهم داشت به این کشورها برای کار و کسب درآمد مهاجرت می کند . گفتنی است که ماهانه 10 میلیون تومان سقف حقوق وزیر در کشور ایران است.

علی ساری در خاتمه گفت:  اگر قرار باشد از مهاجرت کارگران ممانعت به عمل آوریم، باید در وهله اول عرصه اشتغال و کارآفرینی را ارتقا دهیم و با تامین منابع، حقوقی متناسب با میزان فعالیت و نیاز این قشر درنظر بگیریم، در غیر این صورت برخورد با این کارگران به مصلحت کشور نخواهد بود.

نظر شما
پرونده ویژه