شهردار منطقه ۲۲ مطرح کرد ؛

برخورد قهری با سد معبرکنندگان راه چاره نیست/شادمانی و تغییر روحیه مردم یکی از نیازهای اصلی جامعه است

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۳:۴۲:۴۰
کد خبر: ۶۸۱۲۸۰
برخورد قهری با سد معبرکنندگان راه چاره نیست/شادمانی و تغییر روحیه مردم یکی از نیازهای اصلی جامعه است
شهردار منطقه ۲۲ در جمع مدیران و معاونین منطقه اظهار کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی و تبعیضات اجتماعی که در جامعه وجود دارد؛ شادمانی و تغییر روحیه در مردم یکی از نیازهای اصلی جامعه به شمار می رود و از آنجایی که شهرداری صف اول مواجه با مردم است، می تواند با برنامه ریزی های مختلف در تحقق رضایتمندی نسبی شهروندان در جامعه کمک کند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛علی نوذرپور در جلسه نگهداشت و استقبال از نوروز منطقه در سخنانی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن روز چهارشنبه سوری، می توان از این روز به عنوان روز ایمنی و آموزش مردم نام برد. چهارشنبه سوری را می توان فرصت مناسبی برای همکارانمان در آتش نشانانی دانست تا با ورود به بحث های آموزشی تلاش کنند تا ضمن بازی و تفریح مسائل مربوط به مقابله با حریق را به شهروندان آموزش دهند چرا که آموزش های ضمن تفریح می تواند مخاطبان را علاقمند به فراگیری کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که در حوزه تفریحی و گردشگری و ظرفیت های خاصی که در منطقه وجود دارد، باید بتوان از ظرفیت های منطقه ۲۲ در جهت توسعه و ارتقا گردشگری در شهر تهران استفاده کرد.

شهردار منطقه ۲۲ با تاکید بر لزوم وظایف حوزه های مختلف در بحث نگهداشت و استقبال از نوروز خاطرنشان کرد: در خصوص سد معبر باید به این مطلب اشاره کرد که افرادی که باعث ایجاد سد معبر و مشکلات ترافیکی در شهر می شوند،قاعدتا کسانی هستند که به ناچار به این کار روی آورده اندو برخوردهای زننده و قهری نسبت به این افراد نادرست و ناشایست است. باید در برخورد با این افراد نهایت همراهی و ملاطفت را داشته باشیم. در این خصوص نیازمند یک تدبیر هوشمندانه ایم و حذف فیزیکی این افراد، مشکل را حل نخواهد کرد.

به گفته شهردار منطقه ۲۲، در حوزه پسماند باید آموزش های لازم در خصوص تفکیک پسماند از مبدا به شهروندان طی یک برنامه زمان بندی مناسب به عنوان یکی از برنامه های شاخص در سطح منطقه داده شود.

وی با تاکید بر بکارگیری توان عمومی در حوزه فضای سبز خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم در سایه تشکل های اجتماعی و انجمن های مردم نهاد و با مدیریت شورایاری ها آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در خصوص اجرا و گسترش فضای سبز عمومی را دارند. مدیریت شهری باید در هر اقدام و فعالیت نقش مردم در همراهی و به ثمر رسیدن فعالیت را در نظر بگیرید و این عمل به همبستگی اجتماعی و احساس تعلق مردم به محله،منطقه و احساس رضایتمندی آنها کمک شایانی خواهد کرد.

به گفته نوذرپور شورایاری ها به جهت اینکه نماینده و منتخب مردم در محلات هستند، می توانند با ارتباط گیری با مردم و سایر گروههای اجتماعی در این راه کمک حال مدیریت شهری باشند.

وی یادآور شد: با توجه به برخی تبعیضات اجتماعی که در جامعه وجود دارد؛ شادمانی و تغییر روحیه در مردم یکی از نیازهای اصلی جامعه به شمار می رود و از آنجایی که شهرداری صف اول مواجه با مردم است، می تواند با برنامه ریزی های مختلف در تحقق رضایتمندی نسبی شهروندان در جامعه کمک کند.

نوذرپور با اشاره به تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بی عدالتی ها در جامعه، اظهار کرد: در حال حاضر تبعیضاتی که در جامعه وجود دارد، باعث ایجاد عقده های روانی در جامعه شده در این راه تلاش کنیم باری بر نظام نباشیم و بتوانیم در جهت ایجاد رضایت مندی مردم تلاش کنند و متقابلا نیز مردم بفهمند که به حاکمیت نزدیک هستند. ما نیز در مجموعه مدیریت شهری وظیفه داریم تا ضمن انسجام گروهی و عدم ورود به مسیرهای حاشیه ای با گفتگوی مستقیم سوتفاهمات بوجود آمده را برطرف کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز