مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور:

لزوم آگاهی دامداران از زوایای فنی و علمی بیماری تب برفکی

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۷:۳۳:۲۵
کد خبر: ۶۸۱۵۰۵
لزوم آگاهی دامداران از زوایای فنی و علمی بیماری تب برفکی
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور بر شناخت کامل زوایای فنی و علمی بیماری تب برفکی در آذربایجان شرقی تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، داریوش جهان پیما گفت: «دسترسی کامل و آنلاین به آخرین و به‌روزترین آمار و اطلاعات و راهبردهای جهانی در خصوص این بیماری مهم است و در این میان چالش اصلی، انطباق این اطلاعات با شرایط و امکانات موجود کشور و بومی‌سازی آن برای کنترل این بیماری است. وی با اشاره به سنتی بودن 70 درصد سامانه پرورشی دام در کشور، توجه به قرنطینه و نقل و انتقال دام و بهداشت و میادین فروش دام زنده را به عنوان محورهای اصلی کنترل بیماری تب برفکی ضروری دانست.»

جهان پیما همچنین اطلاع رسانی به موقع و آموزش دامداران و بهره برداران دامی، تأمین به موقع و کافی واکسن تب برفکی، تآمین منابع مالی برای ساخت واکسن در موسسات سازنده و تولید کننده از دیگر راهکارهای کنترل این بیماری دانست. «دکتر امیرحسین بهداد» مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی هم همخوانی نداشتن اعتبارات تخصیص یافته با مسئولیت های واگذار شده به دامپزشکی را از مهمترین معضلات و مشکلات این اداره کل دانست و حل این مشکل را خواستار شد.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز