نخستین جشنواره نوروز خوانی در منطقه ۱۳ آغاز به کار کرد

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۰:۴۸:۴۳
کد خبر: ۶۸۲۰۳۷
نخستین جشنواره نوروز خوانی در منطقه ۱۳ آغاز به کار کرد
کارناوال حاجی فیروز با حضور ۴۰ جوان همراه با دف و تنبک به صورت گروهی به همراه ارابه گل در خیابان های اصلی تهران به اجرای برنامه خواهند داشت .

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛  این جشنواره از ۵ اسفند با مصاحبه مطبوعاتی شهردار منطقه ۱۳ و دبیر جشنواره هوشنگ جاوید که از اساتید برجسته و بنام نواهای ایرانی هستند آغاز شده  و تا 28 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

 ابراهیمی سوته -معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 13 - در این خصوص بیان داشت :با توجه به رویکرد شورای پنجم و مدیریت شهری دکتر نجفی مبنی بر ایجاد نشاط و شادابی با مشارکت مردمی، ما با تمسک به آیین های ملی و مذهبی، یعنی نوروز خوانی یا بهار خوانی یک آیین مشترک ملی مذهبی است که در میان همه ی اقوام ایرانی رواج دارد.

وی با تاکید بر اینکه به هر حال شادی، نشاط و نوید آمدن بهار یکی از سنتهای خوب کشور ما بوده که متاسفانه در سالهای اخیر کمرنگ شده است گفت :  ما برای نخستین بار جشنواره ی نوروز خوانی را برای احیای فضای نشاط و ایجاد شادی در سطح منطقه 13 برپا کردیم آنهم در شرایطی که نه دستورالعملی داشتیم و نه بودجه ای که به این امر تخصیص داده شود . با حمایت شهردار منطقه، فضای نمایشگاهی را جهت عرضه ی محصولات اقوام با حمایت مالی اسپانسر ایجاد کردیم و همچنین با دعوت از پنجاه نفر از نوروز خوان های بنام اقوام در سراسر کشور، نسبت به برگزاری این جشنواره اقدام شد.

معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 13 در ادامه توضیح داد : جشنواره به سه شیوه اجرا خواهد شد . شیوه نخست   اجرای خیابانی است  که عصرها در خیابان ها و محلات منطقه ۱۳ برای مردم اجرای نوروز خوانی  خواهند داشت  و گل دان های کوچک به عنوان عیدانه و شادباش به شهروندان اهدا خواهد شد. تلاش خواهیم کرد به همراه نوروز خوانی در محلات و اهدای گل پیام شاد باش و تبریک رسیدن بهار با عنوان شهروند تهرانی و به امضای جناب اقای دکتر نجفی شهردار محترم تهران اهدا شود . روش دوم اجرای صحنه ای است  که هر روز عصر در میدان فلکه دوم نیروی هوایی  برگزار خواهد شد که  نوروز خوانی اقوام و خیمه شب بازی ویژه کودکان خواهیم داشت .

وی در خصوص روش سوم نیز اینگونه توضیح داد: اجرای برنامه کارناوال حاجی فیروز با حضور ۴۰ جوان همراه با دف و تنبک به صورت گروهی به همراه ارابه گل در خیابان های اصلی تهران خواهد بود . البته این بخش با هماهنگی و موافقت معاونت اجتماعی شهرداری تهران و مشارکت مناطق انجام خواهد پذیرفت.

این جشنواره از ۵ اسفند با مصاحبه مطبوعاتی شهردار منطقه ۱۳ و دبیر جشنواره هوشنگ جاوید که از اساتید برجسته و بنام نواهای ایرانی هستند آغاز شده و و تا 28 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز