برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از کودک‌آزاری در انجمن حمایت از حقوق کودکان

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۵:۳۹:۴۲
کد خبر: ۶۸۲۷۵۷
برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از کودک‌آزاری در انجمن حمایت از حقوق کودکان
در جامعه امروز با توجه به سرعت تبادل اطلاعات، جوامع دچار بحران‌هایی شده‌اند که از آن جمله می‌توان به افزایش برخی اتفاقات ضد اجتماعی اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ افزایش چشم‌گیر آمار کودک‌آزاری جنسی در ایران هشدار بزرگی است به این موضوع که دوران کتمان کردن و انکار موضوعات جنسی برای کودکان تمام شده و زمان آن است که با روش‌های صحیح کودکان را با خطراتی که ممکن است در کمین آنها باشد آشنا و آنها را نسبت به این خطرات ایمن کنیم.

برگزاری دوره‌های پیشگیری از کودک‌آزاری جنسی برای کودکان و والدینشان یکی از قدم‌هایی است که انجمن حمایت از حقوق کودکان در راستای اجرای پروژه بزرگ پیشگیری از کودک‌آزاری جنسی برداشته است.

انجمن حمایت از حقوق کودکان تاکنون در این راستا 4دوره کارگاه پیشگیری از کودک آزاری جنسی را با همکاری موسسه راه برگزار کرده است. در این کارگاه‌‎‌ها هم‌زمان که کودکان با حریم خصوصی و نحوه مراقبت از خود آشنا می‌شوند، والدین آنها نیز راه‌کارهایی برای حفاظت از فرزندانشان و یا نحوه مواجهه با آنها در صورت بروز چنین مشکلاتی را می‌آموزند.

انجمن حمایت از حقوق کودکان امیدوار است با افزایش دانش و آگاهی خانواده‌ها از یک‌سو و امنیت اجتماعی برای کودکان از سوی دیگر، تمامی کودکان در هر شرایط زیستی و اجتماعی بتوانند زندگی توام با آرامشی را تجربه کنند.

 

نظر شما