معاونت ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان:

هرقولی داده ایم در زمان معین انجام شده است/ سلطانی فر بهترین وقت را به حوزه جوانان اختصاص می دهد/ با حضور این وزیر حوزه جوانان در جایگاه خوبی است

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۷:۵۸:۰۴
کد خبر: ۶۸۲۸۴۳
هرقولی داده ایم در زمان معین انجام شده است/ سلطانی فر بهترین وقت را به حوزه جوانان اختصاص می دهد/ با حضور این وزیر حوزه جوانان در جایگاه خوبی است
نشست صمیمانه وزیر ورزش‌وجوانان دکتر مسعود سلطانی‌فر و معاون امور ساماندهی جوانان، محمدمهدی تندگویان با دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان و فعالین اجتماعی امروز سه شنبه ظهر - 8 بهمن ماه - در مکان وزارت ورزش‌وجوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدمهدی تندگویان معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در این نشست بیان کرد: در این چندماهی که حوزه را تحویل گرفته ایم با برخی  کم لطفی ها رو به رو هستیم. هرقولی که داده ایم در زمان معین انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در چندماه قبل  موضوع تفکیک و جدایی جوانان از وزارت ورزش مهم بود، گفت: اما با حضور دکتر سلطانی فر در وزارت وضعیت مان بهتر شده است. شاید اگر مجلس مسئله تفکیک را بپذیرد بحرانی جدی از جمله تشکیل سازمان، جدایی املاک و پرسنل و همچنین امکانات پیدا کنیم که کار را چندسالی به تعویق می اندازد.

تندگویان در ادامه افزود: شاید اگر وزیر دیگری بر سر کار  بود در حوزه جوانان همراهی و تعامل نمی کرد اما در حال حاضر با حضور دکتر سلطانی فر در بهترین جایگاه هستیم. وزیر بهترین زمان و وقت را به حوزه جوانان اختصاص می دهد و این با  زمانی که برای  ورزش می گذارند، برابر است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی امورجوانان جزو بندهای اول احکام وزارت ورزش و  جوانان است، تصریح کرد:  بخشی از کارهای امور ساماندهی جوانان به صورت زیرساختاری  پیش می رود. در موضوع شناسه سمن ها به یک جمع بندی نهایی در آینده ای نزدیک می رسیم. تصور وزارت کشور در خصوص شناسه ها این بود که به دنبال کسب امتیاز هستیم  اما به هیچ وجه به دنبال امتیاز شناسه نبوده ایم بلکه به دنبال تعامل هستیم.

تندگویان ضمن قدردانی از میزان دقت دکتر سلطانی فر، گفت: در بحث اعتبارات، اتفاقات پیش آمده و درگیری در تشکل ها به ایشان اطلاع می دهیم و سریعا وزیر دستور پیگیری و برخورد می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان در بهترین حالت و ایده آل ترین جایگاه هستیم، خاطرنشان کرد:  برخی مسائل زیرساختاری به تبع برخی مسائل دیگر حل می شود. در خصوص بیمه ها تا شناسه و جایگاه حقوقی نباشد نمی توان برای بیمه ها تعیین تکلیف کرد. 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص اعتبارات، تصریح کرد: مدل پرداخت اعتبارات را در استان ها تغیر داده ایم و بر اساس طرح ها اعتبارات را تخصیص می دهیم. اتفاقات این حوزه با کمک و همراهی دکتر سلطانی فر با سرعت مناسب و خوبی در حال انجام شدن است. همچنین در حوزه نیروانسانی اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است . مدیرکل هایی که برخورد ناشایستی داشته اند وزیر سریعا دستور برخورد قاطع داده است.

گفتنی است در این نشست ؛شادی غلامی نماینده سمن های استان کردستان با بیان این مطلب که بسیاری از درگیری ها و مطالبه گری ها سازمان های مردم نهاد شناسه حقوقی و طرح بیمه شدن افراد است، گفت: متاستفانه این مسائل با تعویق اجرایی شدن مطرح است و دیر پاسخ خود را دریافت می کنیم. با توجه به منطقه جغرافیایی کردستان و  تمدن اصیل فرهنگی و موسیقیایی، کردستان می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش بدهد. برای دریافت شناسه حقوقی باید زیر مجموعه بسیاری از ارگان ها برویم. پتانسیل اجرایی کردن فعالیت های فرهنگی را در استان داریم اما امکانات مالی در اختیار ما نیست. مسائل مالی یکی از سدهای بزرگ در انجام فعالیت های فرهنگی سمن ها است.

در ادامه شهریاری از استان خراسان جنوبی، بیان کرد: باید ساز و کار بودجه سمن ها را سهل الوصول تر کنیم. سمن ها در استان خراسان جنوبی در حوزه گردشگری به دلیل وجود و تعدد کویرها می توانند بسیار موثر واقع شوند. که بهتر است از این ظرفیت استفاده شود.مهدی خادمی از استان خراسان جنوبی بیان کرد: در خصوص کارآفرینی ٧ شغل  با ٤٥ نفر نیرو در استان ایجاد کرده ایم که شامل تولید پوشاک، صنایع دستی و ... است. نرخ بیکاری در استان های مرزنشین بیشتر از استان های دیگر است. بیشترین تاکید ما بر روی اشتغالزایی جوانان استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز