دزد حساب پیرمردها دستگیر شد/ متهم را شناسایی کنید/ببینید

۱۳۹۶/۱۲/۱۱ - ۱۱:۳۸:۵۷
کد خبر: ۶۸۳۷۵۹
سارق حرفه ای که به بهانه کمک به افراد سالخورده کارت بانکی آنها را سرقت و حسابشان را خالی می کرد، پس از دهها سرقت سرانجام دستگیر شد.

به گزارش گروه حوادث خبرگزاری برنا، 27 آذرماه با مراجعه پیرمردی بازنشسته به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری، پرونده‌ای مقدماتی در این خصوص تشکیل و برای  رسیدگی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته در اظهارات اولیه به مأموران اعلام کرد که فردی به بهانه کمک کردن به وی برای انجام عملیات بانکی، او را فریب داده و در ادامه پس از سرقت کارت عابربانک اقدام به خالی کردن حساب بانکی اش کرده  است.

سرهنگ حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، در خصوص شیوه و شگرد مورد استفاده برای کلاهبرداری عنوان داشت:با آغاز رسیدگی به پرونده و طرح شکایت‌های مشابه، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فردی حدودا ۴۰ ساله به شیوه‌ای مشابه اقدام به شناسایی افراد سالخورده و بازنشسته در مقابل دستگاه‌های عابر بانک کرده؛ در ادامه، به بهانه‌ی کمک کردن به این افراد برای انجام عملیات بانکی ابتدا اعتماد آن‌ها را جلب و نهایتا در زمان تحویل کارت به صاحبانشان، کارت‌های عابربانک این افراد را با کارت‌های متعلق به سایر شکات و مالباختگانی که قبلا پول حساب‌های بانکی شان را برداشت کرده، جابجا و با اطلاع از رمز عابربانک که توسط خود مالباختگان در اختیار این شخص قرار گرفته بود! با مراجعه به طلافروشی‌ها و صرافی‌ها اقدام به خرید طلاجات، سکه و دلار و ارز‌های خارجی کرده است.

با توجه به شیوه و شگرد متهم در مراجعه به پای دستگاه‌های عابربانک مناطق مرکزی شهر تهران، ابتدا تصاویر این شخص از طریق دوربین‌های مداربسته‌ بانکی شناسایی شد و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت‌ها از  یک نفر انجام شده است؛ لذا تصاویر این شخص در اختیار بانک‌های مناطق مرکزی شهر تهران به ویژه در محدوده میدان انقلاب و خیابان جمهوری و ولیعصر قرار گرفت تا در صورت شناسایی، بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده شود.

دزد حساب پیرمردها دستگیر شد/ درخواست پلیس از مالباختگان: حیدر را شناسایی کنید

سرانجام ساعت ۱۲:۳۰ روز 25 بهمن مدیر بانک شعبه کمیل به حضور فردی حدودا ۴۰ ساله در نزدیکی دستگاه عابربانک مشکوک شده، این شخص را تحت نظر قرار داده و پس از شناسایی این شخص از طریق تصاویری که پلیس در اختیار وی قرار داده بود بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و پس از دقایقی، مأموران با حضور در محل اقدام به دستگیری متهم کرده و در همان بازرسی اولیه تعدادی از کارت‌های عابربانک متعلق به سایر افراد نیز از وی کشف شد.

با دستگیری حیدر۴۰ ساله و بررسی سوابق وی مشخص شد که او پیش از این در سال ۷۹ و ۹۴ به اتهام سرقت و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده است.

متهم در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف کرد و صراحتا عنوان داشت که تمامی طعمه‌های خود را از افراد سالخورده و پیر انتخاب کرده است که در ادامه، تعدادی از شکات با مراجعه به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، صراحتا اقدام به شناسایی متهم کردند.

از جمله‌ی شکات، خانمی که  متهم پول حساب وی را جهت خرید یک دستگاه دوچرخه خرج کرده بود، پس از شناسایی متهم عنوان داشت که دارای فرزندی با محدودیت حرکتی است و قصد داشته تا با پول داخل حسابش نسبت به تهیه دارو‌های مورد نیاز دوره‌ی درمانی فرزندش اقدام کند که متهم عابربانک وی را سرقت کرده است.

دزد حساب پیرمردها دستگیر شد/ درخواست پلیس از مالباختگان: حیدر را شناسایی کنید

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، در پایان اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری و سرقت، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر شکات احتمالی، هماهنگی لازم با بازپرس  شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران برای انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حـر – خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.

نظر شما