نماینده مردم تهران:

مسیر ورود سمن ها به حوزه های فسادزا باید سد شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۹:۲۵:۳۲
کد خبر: ۶۸۳۹۹۴
مسیر ورود سمن ها به حوزه های فسادزا باید سد شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر ضرورت ساماندهی فعالیت سمن ها، گفت: سمن های استفاده کننده از رانت برای جامعه مشکل ساز هستند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سهیلا جلودارزاده درباره اخذ مالیات ازسمن ها توسط وزارت اقتصاد و دارایی، گفت: سمن ها و سازمان های مردم نهاد با هدف استفاده از نیروی مردمی برای کمک به دولت درحل مشکلات تاسیس شدند، دولت ها بودجه خاص و آنچنانی را برای فعالیت سمن ها درنظر نمی گیرد؛ تنها نیروی انسانی داوطلب درعرصه های مختلف از جمله محیط زیست فعالیت می کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم اکنون سمن های خیریه ای و محیط زیستی فعالیت بیشتری درکشور دارند، افزود: به طورحتم وجود و حضور سمن ها یکی از دلایل و عوامل پایداری نظام بوده و باید از آنها حمایت شود، البته برنامه سمن ها نیز باید شفاف بوده و درمسائل فساد زا حضور پیدا نکنند؛ به عنوان مثال سمن ها اگر به دنبال استفاده از رانت و بهره برداری های شخصی باشند، به طورحتم مشکلاتی برای جامعه به وجود می آید.

وی با بیان اینکه ازفعالیت سمن های وابسته به مباحث رانتی باید جلوگیری شود، تصریح کرد: اگر دولت تحت هرعنوانی به دنبال تدوین لایحه برای فعالیت سمن ها است، باید به موارد این چنینی نیز توجه کند؛ اما برای فعالیت سازمان های مردم نهاد که با هدف خدمت مردم کار می کنند؛ نباید هیچ سدی را ایجاد کرد.

جلودارزاده با تاکید براینکه اخذ مالیات از سمن ها باید درلایحه ارسالی دولت به طورشفاف مطرح شود، گفت: دربرخی شرایط نفوذ برخی افراد درساختار تشکیلاتی سمن ها و یا سوء تفاهم دستگاه های امنیتی ممکن است مشکلاتی را برای سمن ها به وجود آوردند، اگر سمن ها شناسنامه داربوده و هویت داشته باشند؛ مسیرراحتری را برای کسب اهداف خود طی می کنند؛ اما مواردی مانند کمبود منابع مالی نیز از  حضور پررنگ سمن ها درجامعه جلوگیری می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: مرکز نگهداری از سالمندان کهریزک یک سازمان مردم نهاد است، اما دربرخی شرایط فعالیت های اقتصادی برای کسب درآمد درجهت توسعه خدمات رسانی به سالمندان دارند.

 

 

خانه ملت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز