گزارش برنا از وضعیت پایتخت در آستانه عید نوروز؛

فخاری: شهروندان کنار خانه تکانی شهرتکانی نیز انجام دهند/ حق‌شناس: باید برای مهم‌ترین نماد فرهنگ ایران باستان آماده شویم

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۵:۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۸۴۸۴۷
فخاری: شهروندان کنار خانه تکانی شهرتکانی نیز انجام دهند/ حق‌شناس:   باید برای مهم‌ترین نماد فرهنگ ایران باستان آماده شویم
کمتر از 15 روز به عید نوروز باقی مانده است ولی هنوز شهرتهران برای استقبال از سال نو هیچ نشانه ای ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، بسیاری از تهرانی ها این روزها مشغول خانه تکانی و  غبار روبی از  منزل خود هستند تا با فراغی باز به استقبال سال نو  بروند، این روزها شهر در تکاپو است تا بتواند سال کهنه را نو کند این در حالی است که شهرداری تهران با وجود اینکه  15 روز به اول فروردین وقت باقی مانده به خواب زمستانی رفته و انگار شهرداران مناطق علاقه ای به حال , هوای عید ندارند.

طرح نوروز خوانی برای نزدیک شدن به عید

محمد جواد حق شناس عضو کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در مورد بی توجهی شهرداری تهران به نزدیکی عید گفت: در صحن شورای شهر به مسئله اشاره کردم و همین امر باعث شد تا بحث نوروز خوانی در صحن شورا در مناطق تهران مورد بررسی قرار بگیرد همچنین در مترو تهران در بیشتر ایستگاه ها شاهد هستیم که برای سال نو شمسی آماده می شوند و در تمامی این ایستگاه ها از دوروز گذشته نوروز خوانی آغاز شده است.

شهردار استقبال از سال نو را آغاز کرد

محمدجواد حق‌شناس با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای آمادگی عید نوروز به خبرنگار برنا گفت: به نظر می رسد شهرداری تهران اقدامات لازم را برای آمادگی شهر برای عید باستانی ایرانیان آغاز کرده است و این را در بحث درخت کاری نجفی در خیابان ولیعصر (ع) ما شاهد هستیم و این امر باید ادامه داشته باشد.

حق‌شناس به آیین‌های نوروزی، چهارشنبه‌سوری و سیزده بدر به‌عنوان بارزترینِ نمودهای فرهنگ کهن ایرانِ باستان اشاره کرد و گفت: باید شهر تهران برای مهمترین نمود فرهنگ ایران باستان آماده باشد زیرا باعث می شود کدورت‌ها، نا امیدی‌ها، ناپاکی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها و آفرینش شادمانی، امید، نشاط و اعتماد می‌شود و شهرداری تهران باید به این عید ایرانی توجه ویژه ای داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: نوروز یکی از مهمترین اتفاق های تاریخ شمسی است و باید پاس داشته شود و باید مورد متوجه قرار گیرد.

"همکاری محله ای" راه عوض شدن چهره تهران

 همچنین  برخی از مسئولین به همکاری شهروندان با شهرداری تهران اعتقاد دارند و بیشتر استقبال از عید نوروز را یک همکاری متقابل می دانند، الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران درگفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا در این مورد اظهار داشت: شهروندان می توانند خانه تکانی را در کنار شهر تکانی انجام دهند  در این زمان باقی مانده کوتاه به عید  انجام دهند  ضمن اینکه  پاکیزگی و طراوتی که به شهر می آید می تواند با مشارکت مردم  در مدل همکاری محله ای راه بیاندازیم.

وی افزود: معمولا در 10 روز پایانی سال شهرداری تهران باید برای شهرتکانی  اقدام می کند، اقداماتی مانند رنگ آمیزی دیوار های شهر و همچنین نصب مجسمه های نمادین عید نوروز  در معابر شلوغ شهر  از دیگر اقداماتی است که باید شهرداری در روز های پایانی سال انجام دهد.

شهرداری دو

شهرداری باید چابکتر عمل می کرد!

فخاری با اشاره چرایی دیر اقدام کردن شهرداری در  زیبا سازی شهر نزدیک به عید گفت: در واقع منابع مالی که در شهر  با آنها رو به رو هستند و در موردش  صحبت می کنند باید چابکی اقدام‌شان بیشتر شود و باید خیلی منسجم تر اقدام کنند.

وی ادامه داد: این روزهای پایانی با کاشت گل های بهاری  می توان به شهر را به استقبال سال نو برد و باید دید شهرداری  چه اقدامی را جهت آماده سازی تهرانبرای خوش آمد گویی به بهار انجام می دهد.

 اقدامات شهرداری تهران در سال گذشته

سازمان زیباسازی شهر تهران در پیشواز از بهار 1396 و در بهمن ماه سال 95  سومین جشنواره هنری تخم مرغ های نوروزی را برگزار کرد،  و یا برگزاری دومین دوره سالانه هنرهای شهری «بهارستان»  و با انتشار فراخوان این رویداد در ماه‌های پایانی سال ۹۵، رویداد «بهارستان» با استقبال هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی روبرو شد و در آستانه نوروز سال ۹۶ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح شهر تهران اجرا شد حال باید دید شهرداری امسال چه برنامه ای برای استقبال شهروندان تهرانی از سال نو دارند.

شهرداری سه

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز