معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با برنا مطرح کرد ؛

تندگویان : جوانان کارآفرین شامل امریه سربازی می شوند

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۲۰:۲۶:۰۲
کد خبر: ۶۸۵۳۴۳
تندگویان : جوانان کارآفرین شامل  امریه سربازی می شوند
محمد مهدی تندگویان گفت :فردی که مشمول خدمت مقدس سربازی شده و در تشکل های زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در حال فعالیت کارآفرینی است با تایید وزارت ورزش و جوانان می تواند شامل امریه سربازی شود.

"محمد مهدی تندگویان" معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا،  در مورد توافقنامه بین نیرو های مسلح و وزارت ورزش و جوانان  گفت:  طرح "سرباز مهارت" در کشور به دستور مقام معظم رهبری مطرح  و قرار بر این شد که ستادی در این حوزه تشکیل شود.

او تاکید کرد: درمدت شش ماهی که در سمت معاونت امورساماندهی  جوانان در حال فعالیت بوده ام بسیار تلاش کردم تا  تشکل های مردم  نهاد جوانان بتوانند از مشوق هایی که در حوزه سرباز مهارت است، استفاده کنند و تشکل ها هم شامل  قانون کسری خدمت  مقدس سربازی شوند.

او در ادامه افزود: امروز  این توافقنامه  بین  وزارت ورزش و جوانان و  ستاد کل نیرو های مسلح امضا شد و از سال آینده این  طرح به اجرا خواهد رسید.  البته قرار شده که  کارگروهی در زیر مجموعه  این تفاهم نامه شکل بگیرد که  دستور العمل اجرایی اش تدوین   و برای بهره برداری در نیروهای مسلح ابلغ می شود.  امیدوارم این تفاهم نامه بتواند کمک شایانی به  بحث مهارت جوانان کشور کند

تندگویان در مورد اینکه چه افرادی از  تشکل ها مشمول امریه می شوند گفت:  قول داده بودم که امریه  خدمت را بگیرم و حال این امر میسر شده است . بیشتر  با نگرش اشتغالزایی در مناطق محروم و روستاها است .  اعضای داخل تشکل هابا تاییدیه وزارت ورزش و جوانان شامل این امریه  خدمت می شوند که معمولا  طبق رویه خدمت سربازی آخر خدمت حساب می شود. فردی که مشمول خدمت مقدس سربازی شده و در تشکل های زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در حال فعالیت  کارآفرینی است با تایید  وزارت ورزش و جوانان می تواند شامل امریه سربازی شود.

تندگویان در پایان تاکید کرد: محدودیتی در مورد تعداد افرادی که مورد تایید ما و ستاد کل نیروهای مسلح هستند در مورد بهره مندی از این امتیاز وجود ندارد و سقفی برای تعداد آن تعیین نشده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بین این معاونت و ستاد کل نیروهای مسلح ذیل تفاهم نامه اخیر، اظهار کرد: جزییات این تفاهم‌نامه در جدولی که تدوین خواهد شد اعلام می‌شود؛ البته این جدول سال 97 آماده خواهد شد که بر اساس آن مدت زمان امریه جوانان عضو تشکل‌های کارآفرین طبق مهارتهایی که ما اعلام می‌کنیم، تعیین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از این تفاهم نامه درباره موضوع "سرباز مهارت" نیز گفت: در این تفاهم نامه بخش هایی هم درمورد حوزه آموزشی «سرباز مهارت» وجود دارد که ماپذیرفتیم  آموزش های تخصصی را در حوزه های  ورزش و نگهداری از اماکن ورزشی  به سربازانی که الان در حال خدمت هستند تحت عنوان سرباز مهارت ارائه کنیم.

نظر شما