رییس پلیس پایتخت خبر داد:

کاهش ۸ درصد وقوع سرقت در تهران

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۱:۴۶:۴۷
کد خبر: ۶۸۵۵۱۸
کاهش ۸ درصد وقوع سرقت در تهران
رئیس پلیس پایتخت از کاهش هشت درصد وقوع سرقت در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات خوب پلیس باعث شده که در یک ماه گذشته هشت درصد وقوع سرقت در تهران کاهش و 5 درصد افزایش کشفیات داشته باشیم.

او با اشاره به دستگیری سارقان سابقه‌دار گفت: ‌در مجموع طی عملیاتی که از روز گذشته آ‌غاز شده 138 نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار که شامل سارقان به عنف، سارق محموله، سارق منزل و اماکن خصوصی، سارقان موتورسیکلت و لوازم خودرو بودند دستگیر و همچنین در این طرح محکومین متواری که دارای احکام قطعی بوده و از زندان فرار و یا با گرفتن مرخصی به بیرون از زندان مراجعه کرده و دیگر بازنگشتند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه برای عملیات روز گذشته بیش از یک ماه کار اطلاعاتی انجام شده بود گفت: در این عملیات 138 نفر در قالب 30 باند دستگیر و همچنین یک باند 5 نفره که قصد انجام سرقت مسلحانه را داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

او درباره این باند سرقت مسلحانه گفت: این قصد تهیه سلاح کلاشینکف داشته و می‌خواستند دستبرد بزنند که با اشراف خوب اطلاعاتی در یک عملیات پیش دستانه این باند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به انهدام باندهای قاچاق کالا گفت: با توجه به اینکه در شب عید قاچاق کالا افزایش پیدا کرده چهار باند قاچاق کالا که ارزش ریالی کالاهای قاچاق شده توسط این باندها به 22 میلیارد تومان می‌رسیده به انواع کالاهای قاچاق از جمله لوازم صوتی و خانگی به ارزش 5 میلیارد و 600 میلیون تومان، 40 تن خشکبار شامل بادام آمریکایی و گردوی آمریکایی، بیش از 300 تن کارتن کفش، کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: 52 نفر از اعضای این چهار باند بودند که این کالاهای قاچاق را بیشتر از مناطقی مانند جنوب و غرب وارد کشور می‌کردند.

سردار رحیمی در خصوص نتیجه دستگیری سارقان در طرح گذشته پلیس پایتخت گفت: در طرح گذشته 142 نفر در قالب 29 باند دستگیر شده بودند که طی اطلاعاتی که از این افراد گرفته شده و به مقامات قضایی تحویل داده شده بودند به 2440 فقره جرم و جنایت اعتراف کرده بودند.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص تمهیدات پلیس در عید نوروز گفت: پلیس آنچه که در توان دارد برای ایام نوروز به کار خواهد برد و همان طور که گفته شده ما از نیروی پیاده برای گشت زنی در کوچه ها استفاده خواهیم کرد اما به شهروندان توصیه می کنیم که با رعایت ایمنی باعث کاهش بروز سرقت شده و عرصه را برای فعالیت سارقان کمتر کنند همچنین اموال و اشیای گرانقیمت و باارزش در هنگام سفر نگهداری نکرده و منزل خود را به یک فرد مورد اطمینان بسپارند.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص اسباب کشی در ایام نوروز گفت: اسباب کشی و جابجایی منزل از 29 اسفندماه 96 تا 15 فروردین 97 ممنوع است و تنها کسانی که از کلانتری محل مجوز دارند، می‌توانند اقدام به جابجایی و اساس کشی کنند.

وی همچنین در خصوص  فعالیت اصناف در شب‌های پایانی سال گفت: به جز طلافروشی‌ها که تنها یک ساعت به فعالیشتان اضافه شده دیگر اصناف تا 29 اسفند چنانچه تمایل داشته باشد می‌توانند تا ساعت یک بامداد می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند پلیس نیز پیش بینی‌های لازم برای برقراری امنیت در این ساعات را کرده است.

رئیس پلیس تهران گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته قرار است دستگیری و شناسایی سارقان سابقه‌دار و باندی توسط پلیس آگاهی صورت گرفته و سایر جرائم و جرائم سطح پایین توسط کلانتری‌ها در مناطق مختلف تهران انجام شود. تلاش پلیس بر این است که عرصه بر سارقان و خلافکاران در تهران تنگ شود.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص ایجاد 300 ایستگاه و چادر پلیس در ایام نوروز گفت: این ایستگاه‌ها از 28 اسفندماه فعالیت خود را در نقاط مختلف شهر تهران و مبادی ورودی شهر آغاز می‌کنند البته در کنار این ایستگاه‌ها کلانتری‌ها نیز فعال هستند تلاش پلیس بر این است که در ایام نوروز امنیت کامل در شهر تهران برقرار شده و دسترسی مردم به پلیس سهل و آسان باشد.

نظر شما