نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

بافت فرسوده تهران فرمول پذیر نیست

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۵:۰۴:۰۵
کد خبر: ۶۸۶۵۹۹
بافت فرسوده تهران  فرمول پذیر نیست
عضو کمیسیون عمران و شهرسازی گفت: «بهسازی محیط، زخم های عمیق بافت های فرسوده را بهبود می‌بخشد.»

زهرا نژاد بهرام عضو کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در خصوص مشکلات بافت فرسوده گفت: «بافت فرسوده تهران فرمول پذیر نیست؛ این محلات آسیب دیده و فرسوده اند، باید به این بافت ها جهت رفع آسیب‌ها و مشکلات‌شان کمک شود.»

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت مدت زمانی، بخشی از ثروت این بافت‌ها حذف شده، تشریح کرد: «بخشی از ثروت درونی این بافت اعم از سرمایه اجتماعی و مالی به علت‌های مختلف از آن گرفته شده که این مسئله موجب بوجود آمدن نوعی از عدم تعادل در بافت است.»

به گفته نژادبهرام تا زمانی که عدم تعادل بافت‌های فرسوده برطرف نشود و  کالبد و زندگی افراد به تعادل مشترک نرسد، امکان ترمیم آسیب و زخم‌های بافت فرسوده موجود نیست.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: «بی‌شک جدی ترین عاملی که می تواند در این زمینه کمک کننده باشد، سکونت پذیر کردن محل زندگی درون  بافتها است. بهسازی محیط زخم های عمیق بافت های فرسوده را بهبود می‌بخشد.»

وی بهسازی محیط را در ادامه تشریح کرد و گفت: «بهسازی محیط یعنی فضا را برای افراد زیست پذیر کردن چه از نظر بهداشت، ایمنی، فضای سبز و ... امکان سکونت و زندگی آدمها  در آن محلات وجود داشته باشد. بهسازی محیط برابر با سکونت پذیر کردن بافت فرسوده است.»

این عضو شورای شهر پنجم در پایان بیان کرد: «مردم زمانی از هویت خود دور میشوند که مبانی هویت ساز در درون محله در تعارض باشد. زمانی که فضا را برای افراد قابل زیست کنیم اکثریت مشکلات عمده حل خواهد شد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز